Hemma fix

I tisdags tog jag tag påsarna med blommor som stått sen förra veckan. Det var mina fina vita krukor som skulle få sig en makeover och tjusigt blev det! ;)
Det gör så mycket med lite grönt här och var i hemmet. Har verkligen fått dille på blomarrangemang, en realtivt billig hobby oxå då växterna jag väljer håller sig i månder!
Hjärtan på tråd är en växt jag nästan alltid sätter tillsammans med nån "kaktuslikande" blomma. Tycker det blir finare när det hänger ner lite grönt på sidan av krukan.


Växtoholic? ;)


Det blev såklart lite julinspirerat verk, dock har jag bannlyst allt rött i v-rummet.
Silver är det som gäller i år! ;)



Krukorna är riktigt tunga kolosser i vitmålad kermik. 
Inköpta från Blomsterland för något år sedan.


Blomman köptes på Inter Flora.
Tyckte den var riktigt läckert med rosa glittriga de besprutat den egentliga gröna växten med.
Växten som är mycket tålig kräver inte mycket vatten alls! Brukar vattna den kanppt 1 gång i veckan.


Passade snyggt på våran tv-bänk! :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback