Baka..

Hade bestämt mig för att baka mockarutor, min special..mockarutor alà Elin :) Tar receptet från 2 st böcker, själva sockerkakan från Läslusen kokbok, en kokbok för barn ;) Till glasyren används recept från Bonniers kokbok.
Men som sagt nu velar jag lite..ska jag försöka mig på bullar ist?! Tredje gången gillt kanske? ;)
Det har nämligen gått käpprätt åt skogen de två gånger jag testat på "bullmamma" rollen.. Första gången hade jag inne bullarna 40 min i ugnen, läste galet fel på receptet..haha.. :) Det blev bullar hårda som knäcke! Andra gången blev de för degiga ist, alltås så borde det bli något mellanting denna gång..right?!

När jag kom hem från min runda i ocka slängde jag mig på soffan, låg och inspekterade våran grovt snygga fototapet i v-rummet. Vi (läs målaren/tapetseraren) satte upp den nu i nov och vi är riktigt nöjda med den, ett bra val av oss!
Nå..lite hjälp fick vi på Nordsjö, inte lätt att välja ut en fototapet när det finns en uppsjö av olika varianter.

Nästan alla möbler i v-rummet är nya. Vi har riktat in oss på möbler i färgen valnöt och vitt, det blir en snygg balans av mörka och ljusa inslag i rummet. Just nu är känslan av en stilren "moder nature" look. Mörk valnöt och vitt som bas, grönt och svart som accent färger. Har lite planer på fler möbler jag vill inhandla vartefter, 3 st skåp och en skänk. Hoppas bara inte karln läser detta inlägg, han går bannanas över mina inrednings ideèr som flödar ideligen, men ack så fint det blir ;)
Skulle hen ändå gå in och läsa detta så gåååår det faktikst att ha OASIS tavlan övanför soffan, det skulle bli skit snyggt..jag LOVAR! :)




Fondväggen på våran "kort" vägg i v-rummet.




Matsalsbordet med stolar i v-rummet.



Från MIO
Här är skåpen jag har tänk mig, Det är såå läckra, valnöt
med glasdörrar + belysning i glashyllorna inne i skåpet. Skulle vara snyggt med
3 st och en skänt under i valnöt. Eller så skulle man kunna ha en vägglist och sedan 1 skåp
på vardera sida...hmm.. det tåls att tänka på ;) Mer förvaring behövs iaf för ALLA våra finglas.


Nu blir det bakning!


Kommentarer
Postat av: Tant Grön

Men shit va snyggt det blev, trodde det var en lånad bild från någon inredningstidning.

Postat av: OSCAAAR,

Gud va snyggt !

Ja, det skulle kunna vara en inredningstidning !

2009-01-31 @ 10:46:25
URL: http://oscaaarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback