Bloggtorka var det här..

Ja, nått annat kan man väl inte kalla inte kalla det.... Det känns som om tiden inte räcker till för att blogga.. Går iväg tidigt på morgonen, ca kl 7. Sen kommer jag inte hem förns 18.30 ch då ska det lagas mat och en massa andra kvällsbestyr. När jag väl satt mig i soffan har jag varken haft ork eller motivation att uppdatera i bloggen. När man varit arbetslös och bara gått hemma, är det en stor omställning till vara borta hela dagarna. Är helt slut när jag kommer hem! Allt nytt på jobbet, tågpendlandet och tidiga mornar gör att luften totalt går ur mig när jag kommer hem. Träningen har oxå blivit lidande.tyvärr.. Men nu börjar det bli ljusare ute = mer ork och energi :) Så imorn väntar badminton, ojoj..vad jag ska vinna!!! ;)

I helgen var det kalas som gällde, för i torsdags fyllde jag faktiskt år! :) Min kära sambo överraskade mig med hemmagjord gourmet middag bestående av oxfilè, potatisgratäng och beanaisesås..det var himmelsk gott kan jag lova! :) Han hade tänt en massa ljus överallat, dukat fint och Frank Sinatra seplades ur högtalarna. Dessutom stod det en fint paket på hyllan i hallen! Ett par fina jeans från Tommy Hilfiger till mig ;) Romaniskt eller vad?! ;)

I lördags hade Bumbi och Natha fixat en överrskning till mig. Vi skulle hitta på nått tillsammans, men vad fick jag inte veta innan :) Natha kom hit för att hämta upp mig. Vi åkte först Bumbi där vi satt och snackade en stund.. Jag hade mina aningar om vad vi skulle göra, de hade nämligen sagt till mig att inte äta något innan.. Skulle vi äta nått måntro?! ;)
Ja, det skulle vi.. :) Mina söta vänner bjöd mig på middag på pappa grappa pizzeria och där efter begav vi oss till filmstan där 1 ½ timme spenderades till En shopaholics bekännelser :) Tack min underbara vänner för en urtrevlig em och kväll!!!  :) Love you!

I går var det kalas för familjen och släkten som gällde. 19 st var vi sammanlagt i vår lägenhet! Finns det hjätrerum finns det stjärterum ;) Tyckte dock inte att det blev så trångt, bara lite varmt kanske..och vi som redan bor i en bastu, iaf enligt alla som besöker oss :) Klart man ska ha det varmt och skönt, frysa gör man tillräckligt ute ändå..brrr..
Kalaset vart riktigt lyckat för vad kan gå fel med mammas UNDERBART god tårtor?! Ingenting! :) Glömde ta kort på dem, attan oxå! En god marängtårta, som mamma bakat bottnarna på själv, med jordgubbar emellan. Två supergoda sockerkakstråtor, liknande rulltårtor hade mutti oxå fixat! Tack världens bästa mutti!! :) Tack även pappa som birdog med en slant (läs:många slantar) till allt som skulle inhandlas innan kalaset! Min mammutt och pappautt bäst!

Fina presenter och blommor fick jag oxå! :) Tack så jätte mycket allihopa! Tack även Aliya, Berit-Saga och Vendela för de fina teckningarna jag fick! :)
Visar dem imorn för nu ska jag mysa lite innan kvällen övergår i natt..

Lägger upp en blid på sötaste Snovsan, tant Elins lilla solstråle! :) Fick träffa henne en snabbis i helgen och man kan inget annat än älska den lilla ungen när man möts med världens mysigaste kram :) Natha, går hon att adoptera?! :)
Bild från förra sommaren.



natti natt..



Kommentarer
Postat av: Natha

Nej, hon går inte att adoptera:-)

Kul att du tyckte det va trevligt i helgen!

Synd att vi missade kalaset med alla tårtor:/ !!

Kanske ses i helgen då..?

Kram

2009-03-25 @ 08:20:50
Postat av: Tant Grön

Jamen eller hur. Vi sparar och räknar slantarna, hoppas, hoppas. Men då får jag sluta shoppa så mycket, hi, hi

Postat av: Åsa

Jasså så du såg oss i söndags, det var såå himla fint nere vid vattnet - vattnet låg helt spegelblankt och sen var det solnedgång så himlen var alldeles rosa/lila. Underbart. Hur mår du??? Kramar

2009-03-31 @ 10:22:19
URL: http://pasenab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback