Grått

Vaknade för ca 1 tim sen! Dock inte konstigt när det är lika mörkt i rummet som om kl vore 7! Inget kul väder alls idag, grått och regnigt.. Lite skillnad mot igår, då lyste solen och man fick energi till att göra det mesta. Nu ligger vi fortf kvar i sängen med varsinn dator i knät, tv:n står på i bakgrunden och det känns som det blir en väldigt lugn söndag idag..
Sis berättde att igår att de tagit bort alla solarium på SATS runt om i Sverige. Detta för att magnilt melanom ökat mycket den senaste tiden! Otäckt det där tycker jag! Jag kan erkänna att jag solat solarium en del, men dock inte alls lika mycket på senare tid.. F.d Sol och Motion besöktes flitigt under gymnasietiden, var där nästa en veckan under vissa perioder..huuu.. Så störd man är egentligen när man utsätter sig för sådana saker man VET är farligt och speciellet med den hudtyp jag har!  Nä nu har jag bestämt att endast sola någon enstaka gång, om det är något speciellt jag ska göra, typ till nyår eller liknande. Dock är det nästan bara värre att bara sola nån gång, bränner mig mycket lättare då.. Aja, jag ska i alla fall undvika solarieöarna mycket mer än innan!

Istället får BUS hjälpa min bleka kropp till lite färg! :) Ett tips, som jag fått av min syster, är att blanda BUS med den vanliga hudlotion man använder. Dels för att slippa lukta unk, vilket BUS har en tendens att göra, men även minska risken att bli fläckig då BUS:en inte blir lika koncentrerad.


Jag använder dessa två.





Kommentarer
Postat av: Erika

Åh vad trevligt, tack för inbjudan =) Skulle verkligen vara supermysigt men kan inte svara riktigt ännu ifall jag har möjlighet att komma, men ska absolut kolla upp det! Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback