Att förbereda sig

Det är verkligen en djungel med all info som finns i böcker, på nätet och tidningar ang att bli förälder för första gången. Man kan verkligen inte hinna läsa allt, vilket jag i och för sig inte tror är så bra heller.. Då bildar man sig redan nu en uppfattning om hur man ska känna och göra med sin lilla bebis.
Jag trodde jag skulle sitta som fastklistrad vid datorn och suga in all info ang graviditeten, så som rekomenderad mat, träning, förberedelser etc, men det har jag varken ork eller tid med. Försöker helt enekt sålla bland all info som finns. Dyker det upp en fråga googlar jag, kollar som svaret finns in min braiga bok "370 vanligaste frågorna till MVC" eller ringer BM om jag känner mig allt för orolig.
Har även tagit hjälp av livsmedelsverkets hemsida där det står en hel del matnyttig info ang kost för gravida.
Jag försöker undvika "trådar" på exempelvis familjeliv, sånt gör mig bara förvirrad.

Köpte dock en tiding i helgen som visade sig vara riktigt bra läsning. Den tar upp barnets första år i månad för månad. Tar vissa saker även där med en nypa salt men det kan vara bra att ändå att ha lite fakta i ryggen och läst hur andra tacklat vissa situationer.

Givetvis kommer jag läsa på en del om förlossningen när den närmar sig. Att veta vad det finns för smärtlindning och tänka över hur man själv vill att förlossningen ska fortlöpa. Såklart kan man aldrig veta i förväg hur just våran fölossning kommer att bli.. Försöker ändå tänka mig in i olika senarier och fundera på hur jag då kommer tackla det.
Eftersom man inte känt förlossningssmärta innan kommer det verkligen att bli en överrskning hur man reagerar.
Redan nu vet jag att akupunktur inte är min grejj, inga onödiga nålar för min del tack! ;)
Sätter de en nål i huvudet eller i tån på mig kommer jag gå banannas och de tror jag bm vill undvika.
Jag kommer säkert redan vara en bitch eller skogstokig som det är...haha :)
Ja, min älskade Chris har nått att bita i men vi kommer klara det galant till slut ändå, det tvivlar jag inte på! :)
Kommer känna mig tygg med älsklingen vid min sida. Han känner mig bäst och han är den som förhoppningsvis kan få mig lite lugn iaf ;)

Nu ska jag ta mig ut på en liten promenad med min stackars rygg som göra ajaj.



En tidning jag rekommenderar alla gravida och blivande föräldrar!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Det låter som sunda tankar och jag vet att ni kommer att klara det galant:-) Kan andra så kan ju ni lixom;-)! Kramis!!!

Postat av: Kristine

Ohh, du har mycket roligt att se fram emot:)Kanske vid lunchtiden? Får snacka massa skit då:)Kram

2010-04-29 @ 21:14:01
URL: http://ryttarmamman.blogg.se/
Postat av: Jessica, Alva och Vilmer!

Det kommer gå kanon när den dagen är här! Kroppen sköter allt åt dej...



Hinner tyvärr inte i helgen.. Har 1 timmes babysim först och sen är det renovering för hela slanten!! Men nästa helg kanske jag och barnen kan komma. Gustav är intw hemma på hela helgen men jag och barnen kan på lördagen. Elena kanske med vill följa med! ;)



Kraam

2010-04-29 @ 22:18:31
Postat av: Jessica, Alva och Vilmer!

GÄrna lördag em... Ska på kossutsläpp på fm och ska bort hela söndagen! Kraam

2010-05-01 @ 12:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback