Blommor

Det är mycket som fortfarande inte är klart i huset, inget stort men lite inredningsfix här och var behövs för att det inte ska se så kalt ut. Exempel på det är väggord över sängen i sovrummet, fondvägg med fototapet eller väggord i köket, stor fin tavla i vardagsrummet och sen såklart all inredning i bebis rum :)

 Har tyckt ända sedan vi flyttade in att de stora fönstren nere i köket behövdes göras nått med. Det är verkligen hur härligt som helst med stora fönstren och allt ljusinsläpp i huset, men det kan lätt se lite tråkigt ut med varken gardiner eller nått annat som piffar upp. Går dagligen förbi en frisörsalong i Linköping som har inrett skyltfönstren med två stora och höga krukor med orkideèr. Riktigt vårigt och stilrent intryck!
Så i lördags åkte vi ut på jakt efter två krukor..hehe :) Lite knepigare än vad jag trodde, speciellt när man har en bild va hur det ska se ut.. De som fanns var visserligen höga krukor men på tok för smala och rangliga.
Plantagen hittade vi inget i den stil vi tänkt oss, iof en hel del fina utekrukor men inget till fönstret.
Nästa anhalt var Blomsterlandet - och efter 20 min av letande efter krukor och bra växter tänkte vi om lite.. och helt plötsligt stod den där krukan med stort K ;) Den var perfekt! Så med kruka och växter åkte vi hem och vips såg fönstret inte så tråkigt ut längre :)


Resultatet har ni här... ;)


Bred och stor med två orkideèr i


Två st tvåstänglade


Matplatsen i köket


Nu är det bara väggarna som snart ska pimpas lite ;)







Kommentarer
Postat av: Erika

Ja det är svårt att inte bli glad när man får höra hur duktig vår lilla tjej är, mamma hjärtat svämmar över liksom :-)

Ja jisses vad de växer, känns som det var nyss jag väntade elwira fast samtidigt är det som hon alltid varit här!



Kul att inte bloggen är lösenordsskyddad längre, har försökt klickat mig in här men inte haft lösen.

Såå fin magen är nu, mysigt när man verkligen kan se att det ÄR en bebismage eller hur :-)

Och ännu finare kommer den att bli, ju längre tiden går.



Fint det ser ut i ert nya hus !



Många kramar till er!

Postat av: Tant Grön

Tjusigt med orkidén! Trist med nerverna, det gör ont!! Du får gå på gravidyoga om det inte reden gör det, det hjälper. Och så det väldigt roligt också :-)



Planer för sommaren, jodå , det har vi, eller iaf jag och barnen, Mannen är ju så förbannat tråkig :-) Vi ska givetvis åka till ALV as usuall och dit följer han förstås med men sedan ska jag och barnen till Råkostfestivalen i Järna och tälta vid den finaste miljön vid urWaldorfskolan Solviskskolan, ett hus byggt av lera, det ska bli skitkul. Jag funderar också på att åka till Peace & Love i Borlänge, en kompis med familj ska ev dit, men det beror på hur mycket jag tjänar på loppis i sommar, ha, ha. Ni då? Inget trädgårdsarbete iaf, det är svårt att gräva i betong har jag hört ;-)

Postat av: Della

Fint ni ser ut att ha det! :) Gillar verkligen den stora krukan. :)

Härligt med en liten tjeja! Tänk vad mycket söta klänningar du ska handla. :)

Jag får köpa tuffa snickarbyxor istället, det är inte tokigt det heller. ;)

Vi går verkligen i hustankar, ska bara hitta rätt läge, rätt hus, rätt pris och allt det där.

Vi tar det i lugn takt och fösöker hitta rätt så att vi verkligen kan bo där hela livet... :)

Det är inte lätt!

Men vi ska nog hitta rätt till slut. :)

Värderingen gick över förväntat, så det var jätte kul! :) Härligt om man kan göra sig en slant när man säljer. :)

När är det eran lilla flicka är beräknad?

Hoppas du får en fin dag. :)

Kramkram

2010-04-29 @ 08:43:10
URL: http://dellacassandra.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Amen, va fasiken - nu hade jag skrivit ett jättelångt inlägg, o så bara försvann allt - så trött ja blir:-(

Blomman i fönstret blev toppenfin där:-)!!! Älskar orkideer!

Ang semester, som jag hade skrivit massor om, så kan jag väl kortfattat tipsa dej om att: mår du bra (vilket man såklart inte vet innan) så är det ganska skönt att hålla sej sysselsatt m jobb annars kan tiden o väntan kännas väldigt lång;-). Man har styrt o ordnat med allt den första veckan av ledigheten - sen går man bara o väntar o kanske vill bebis komma tre veckor senare än BF???

Eller så vill bebis komma tidigare o då är det ju toppen att ha hunnit vila upp sej lite - statistiskt sett så föder ju förstagångsmammor ändå EFTER BF, men man vet ju aldrig;-).

Gå på din magkänsla o tänk på att du faktiskt alltid kan få bli sjukskriven om du skulle må riktigt dåligt (o en vecka kan du ju vara sjuk UTAN intyg;-) o då blir det iaf 4 veckor innan BF (ganska lagom kanske?)

Hoppas mina tankar kan hjälpa dej på traven, eller så blir du bara mer förvirrad, hihi, för det är inte lätt det här!

Inget nytt om huset:-( vi väntar o hoppas på det bästa!

Kramis så länge!

2010-04-29 @ 10:10:18
URL: http://mammaninni.blogg.se/
Postat av: Jossan

Så snyggt och stiligt ni har det i köket, ser fram emot fler bilder på ert nya hem! Hittade du väggordet förresten?



Kom på mig själv med att jag inte svarade på frågan ang foto, sorry. Jag vet inte vad photoshop kostar då min Darling gett mig det men jag tror det är rätt dyrt. Har för mig att det ska finnas gratis att ladda ner för att prova på under en begränsad tid men är inte säker... Brukar själv använda det mestadels för att kontrollera kontrast, ljuset och färgmättnaden i mina bilder men ibland när jag känner för det fixar jag till bilderna lite extra. Kanske ger dem en sliten gammaldags känsla tex. Det är lite från och till efter humör hur jag använder programmet. Just nu är jag inne i en period då jag vill göra så lite som möjligt med bilderna. :-D

Tack för berömmet, jag tar en del uppdrag när det kommer förfrågningar men att jobba heltid med foto är en tanke som jag börjat överge då jag trivs bästa med att de det som en hobby. Vill att det ska vara kravlöst och roligt, något jag plockar fram när det passar mig.



Kram och trevlig valborgshelg!

2010-04-29 @ 11:15:28
URL: http://landhagen.blogg.se/
Postat av: Kristine

Snyggt!

Ska vi säga söndag för en fika? Ska vi få med de andra då också?

2010-04-29 @ 12:34:52
URL: http://ryttarmamman.blogg.se/
Postat av: Jessica, Alva och Vilmer!

Va fint! Måste få komma ut och titta på huset vart efter. Så får du gosa lite med Vilmer! ;)

2010-04-29 @ 13:17:05
Postat av: Elin

SUPER DUPER LÄCKERT =)

Kul att få se lite utav de fina huset!!

Ser att ni har ungefär liknande golv som oss -gillar ni de? De är skitsnyggt men jag håller på o blir tokig när Max äter vid bordet och ligger och kladdar me händer på golvet. Har skaffat ett jätte stort plastskydd som hjälper till lite =)



Hoppas du och din söta lilla mage mår bra, såg att de var en liten tös!! va härligt!

Kram kram

2010-04-30 @ 09:41:59
URL: http://grindemyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback