Inte nöjd

Idag har snuttan inte varit nöjd alls, eller jo - när hon fått tutta! Det är nämligen bara tutten som dugit idag! Trodde först det var magen men eftersom hon blev nöjd så fort hon fick käk så forstod jag att det mest var närhet hon var ute efter, för så mycket "äta" gjorde hon inte. Ja, det heter ju MAMMAledig och inte städ-,tvätt och laga mat-ledig utan det är bara att släppa alla tankar på att supermorsa innebär att hemmet ska vara tipptop. Nä, allt fokus går till vår lilla sessa sen får man ta resten när tid ges helt enkelt.
Nu sover hon skönt i sin säng iaf men om nån timme är det dax att "plocka fram" maten igen ;)

Igår var vi hos Chris mormor, Dellas gammelfarmor och hennes gubbe ute på Svärtinge udde. De bjöd på en minikräftskiva, jätte gott och trevligt! :) Chris föräldrar var oxå där med Nova och Nelly som de var barnvakt till. Båda kusinerna ville gärna pyssla om sin lilla kusse, de tyckte det var kul att gunga Dellas bilbarnstol och ge henne nappen när hon vaknade till :) Snuttan sov mesta dels men innan vi skulle hem bestämde hon att det var matdax ;)


Mums!


Jag och min lilla tös inbäddad i sin filt :)


Della fick fina kläder från Chris släkting som oxå var där.
Jätte söt klänning, tack snälla!


Urgulligt sett från gammelfarmor och sin gubbe! :)
Chris tyckte det var lite "Hans och Greta" över kläderna, jag tänkte Pippi ;)


Mina tröttisar la sig soffan och myste när vi kom hem <3


Våran lilla skatt!


Så här skönt sov snuttan i em/kväll. Helt slut efter en dag med skrik.
Sötaste sovstilen :)




Kommentarer
Postat av: Sandra

Svar: Tack snälla =)

Det beställde vi isamband med köket tror jag, och har för mig att det är från Ballingslöv.



Grattis till lilla Della. Vilken liten goding!

Hoppas allt går bra.

Postat av: Nathalie

Gulligt hon sussar! Vi får ta en promenad snart igen med vagnarna!! kram

2010-08-24 @ 09:17:33
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days-

Mysiga bilder! Så där sov båda mina barn när de var bebisar, visst är det sött!



Hemmet o städning kan vänta, njut av nuet och lilla pluttan istället, det är det som är viktigt!



Ta hand om er, kram!

2010-08-24 @ 09:37:44
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback