Vägning

Idag var det tänkt att vi skulle få besök av min vän Elin med familj men tyvärr fick jag ett mess om att hon blivit sjuk så vi planerade om dagen och åkte in till stan vid lunch tid istället. Vi tänkte passa på att åka förbi familjerätten för att Chris på pappret även ska bli Dellas pappa. Dock hade vi missat att det är en kallelse man ska få och att besöket tar en stund så vi blev uppmanade att ringa istället för att snabbare få en tid. Nästa torsdag ska vi tillbaka.
Vi stannade sedan till på Charlie`s för en lunch, mysigt! Nästa stopp blev ICA Maxi för storhandling. Gick hur bra som helst att ha med Della, hon gnydde bara till några få gånger under de 3 timmarna vi var iväg, snällaste lilla bebisen! :) Måste säga att de är riktigt smidigt att kunna klicka fast babyskyddet på vagnchassit, då slipper hon vakna till när man ska in och ur bilen.

När vi var på väg hemåt ringde bvc-sköterskan och sa att hon redan stod utanför, vi hade nämligen bokat in ett hembesök vid 15.30 men pga av trafiken vart vi lite sena. Men snäll som hon var väntade hon tills vi kom hem 10 min senare. Vi fick en massa info och både det ena och andra kring Della och föräldrar rollen. Den största anledningn till besöket var att lilla Della skulle väga sig. Hon har nämligen inte gått upp i vikt som hon ska utan snarare ner! När hon föddes vägde hon 2765g, när vi lämnade BB hade hon gått ner till 2530g, vilket är helt normalt då bebisar går ner det första dygnet. Dock var vi på BVC i tisdags för att se så hon hade ökat något i vikt, barnmorskan tyckte nämligen det var bra att följa upp vikten innan helgen då Dellas vikt inte var så kartig. Vi fick en snabbtid på tisdagen och vågen visade då 2510g, vilket inte var det vi hade hoppats på.
Sköterskan sa att jag var tvungen att amma varannan timme på dagen och var tredje på natten, kändes inget kul att gå därifrån och veta att snuttan inte fick i sig som hon skulle.

Jag hade de senaste dagarna då kört med amningsnapp då Della har svårt att få ett bra tag i bröstet men det visade sig på em då min vän Elena och hennes dotter Emilia var på besök att amningsnappen jag använde var på tok för stor jämför med den Elena körde med. Dellas snälla pappa åkte då direk och köpte en ny, mindre napp och vips så gick amningen hur bra som helst! :) Den större nappen hade gjort att Della "lurat" oss, hon sög ordentligt men eftersom den var för stor kom nästan ingen mjölk..stackare..
Men idag blev vi så glada, Della hade gått upp 200g på 4 dagar!!! :) Hon väger numera 2710g, duktiga tjejen! :)


Mamma och Della idag.


Ibland blir jag lite arg när jag inte får mat DIREKT, temprament har jag allt! ;)


När jag har fått mat tar ja en liten nap i min säng :)


Jag har fått en jätte fin mobil ovanför min säng! Änsålänge bryr jag mig inte så mycket om den
men snart blir jag nog lite mer intresserad ;)


Mamma tycker jag är så söt så många kort får jag vara med på! ;)


Jag hade kläder från Lundemyr idag som matchade med täcket. 


Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days-

Vad skönt att hon börjat få i sig bättre nu och att vikten går uppåt, lilla sötnosen. Amningsnapp hade jag med till sonen då jag fick många sår men med Meja behövdes det aldrig. Lundemysserien är ju bara för söt, tittade själv på pikéklänningen igår då jag letade presenter inför Mejas 1-års dag imorgon. Men det blev inget köp iom att hon redan har en annan pikéklänning som var för lik denna samt att jag redan köpt för mkt kläder i present. ;-)



Du ser förresten pigg o snärt ut redan, precis som jag sa innan att gravidkilona skulle rinna av dig av bara farten. ;-)



Trevlig vecka på er, kram!

Postat av: Natha

Åh pluttan vad fin hon är! Duktig tjej som äter upp sig! och din mage är redan borta, skönt för dig! Själv har man fortf lite kvar haha=)

2010-08-10 @ 07:22:53
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/
Postat av: Emma

Ohh så mysigt o fina kort :-)

Vad skönt att amningen fungerar bättre med den nya nappen o att hon ökar i vikt!

Njut dagarna!!

Själv går jag o bara läängtar efter lite smärta ;-)

Kram kram

2010-08-10 @ 08:11:57
URL: http://emma1983.blogg.se/
Postat av: Jessica, Alva och Vilmer!

Gud så skönt gumman.. ;) Vilken liten sötnos!

2010-08-10 @ 09:26:07
Postat av: Moster

Åå så fina kort! Saknar er, mina finaste favoriter :)

2010-08-10 @ 09:50:15
Postat av: Tess

Jätte söt är Della...

Stort grattis igen!

2010-08-10 @ 14:19:26
URL: http://thereseeldh.blogg.se/
Postat av: Maria Å

sååå himla fin hon är! längtar o hoppas att ja snart får träffa er :). O du så fin du är.. ingen mage kvar ju!!! skönt

2010-08-10 @ 19:28:19
Postat av: Elin Kvist

å såååå fiiiin :) så himla roligt :)kram

2010-08-10 @ 21:28:25
URL: http://www.elinkvist.se
Postat av: Erika

Va fina ni är!!



Kramiz

2010-08-11 @ 08:17:39
URL: http://barbafamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback