Lugn och skön dag

Idag gick jag och Della upp sent - kl.11.15 närmare bestämt! :) Välbehövlig sömn för oss båda två! Stackars pappan i familjen hade nog velat ligga kvar i sängen med oss men jobb väntade för honom så när vi vaknade hade han redan gått för längesen..
Skutta sov dålig i natt med så hon tog igen det imorse ;) Hon vaknade fler gånger och vill endast somna om i min famn. Hon är fortf lite täppt i näsan men idag åt hon bättre till min och hennes glädje, inte alls lika ledsen och gnällig! :)
Vi har myst som vanligt, jag har plockat och styrt medans skutta låg i babygymet och pruttade med munnen, nya grejen - hon gör det hela tiden sötungen! :)

Skulle gentligen gett henne en smakporiton i form av potatis med lite ersättning idag men när jag öppnade kylen var potatisen slut.. När Chris kom hem åkte vi ut på lampjakt och inhandling av mat och när vi kom hem var skutta för trött för en smakis, så idag blev det endast ersättning. Ska därför bli spännande och se hur denna natt blir, om det nu är smakpotrionerna som gjort att hon sover dåligt.. Läste nämligen på nätet om en 4-månders bebis som hade fått ont i magen och sovit dåligt då barnets föräldrar introduserade mat, tyckter det stämmer bra in på Della. Är därför vi endast kommer köra med potatis några dagar framåt, tror det är snällast för magen. Nått jätte uppehåll vill jag som sagt inte heller göra..

Chris sövde henne vid 20, hon har vaknat en gång pga av tät näsa - gav då saltlösning och sög rent sen somnade hon om på stört i min famn. Ikväll la vi henne i sin säng också efter att ha sovit med oss två veckor i Mexico och alla nätter sen vi kom hem.

Chris och jag sitter nu och ser på hockey..hmmm..ja, han ser på hockey och jag bloggar ;) Jag tjuvstartade lite med allt gottit vi köpt för morgondagen, suttit och mumsat i mig glass, ostbågar och julmust..det är väl ganska långt kvar till beach 2011..?! ;) Sambon gav jag fick vindruvor, visst är jag snäll! :)

Tack igen för tipsen och råden gällande samkportioner!!! :)


Dagens Della och mamma :)


Myspys med ljus! Gillar ljushuset jag köpte på Nordik för ett tag sen.
Skulle vilja ha ett till - ett lite högre, tips på vart det finns? På Nordik tog alla slut på två dagar så det fanns bara denna stl kvar.


Gran och ljus i vårt fönster


Ostbågar - mums! :)


Lampan vi köpte till köket. Nu fattas bara en skänk vi ska brevid lampan.


Eftersom vi har 6 st stora spotslampor i taket med tre lampor i varje, som alla går igång då man trycker på knappen, behövde vi en lampa man kan tända så man bara får lite ljus. Iof är de dimmer på spotsen men de är som sagt utspridda över hela rummet.


Kommentarer
Postat av: svärmor

Såå fint ni har det hemma! Mysigt o snyggt. Och vilken fin bild på er!! Åh så fina ni är. Kramar från svärmor o fammo:)

2010-12-31 @ 07:59:52
Postat av: Jessica, Alva och Vilmer!

Ni har det så fint så... GOTT NYTT ÅR! Måste ses snart! :)

2010-12-31 @ 09:39:12
Postat av: Sandra

Svar: Tack snälla.



Va fint ni har det hemma. Älskar också ljushusen. Fick alla 3 från Nordik när jag fyllde år. Men mamma sa att det var super svårt att få tag i dom. Men de hade skickat efter dom från Linköping. Så kolla om de ev finns några kvar där?



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback