Busunge

Lillan är redan ett litet busfrö ;), hon ligger nämligen tvärtom mot vad man ska göra i denna vecka!
Var hos BM idag som tyckte vi skulle göra ett mindre UL pga av att hon låg säte när vi var inne på förlossningen i v.33. Läkaren där gjorde ett UL pga av att jag hade regelbundna sammandragningar, redan då upptäcktes att hon låg med rumpan ner. Läkaren kände faktiskt på magen först och var säker på att hon låg med huvudet nedåt men UL:et visade annat.
När jag sedan var hos BM 1 vecka senare kände hon och sa att Lillan hade vänt sig, skönt det tänkte vi då.
Var även hos en en annan BM för 2 veckor sen, (min BM har sem) även hon kände och sa att huudet låg nedåt med endast en liten aning ruckbart. Fick t.o.m känna själv och det kändes som ett huvud. Men med facit i hand idag pga av UL:et tvivlar jag på att hon verkligen legat med huvudet nedåt, tror hon snarare att "suttit" hela tiden.

Det var nämligen likadant när jag kom till världen! :) Till min mamma sa de oxå att jag låg med huvudet nedåt och även fixerat, dock utan att göra UL (vilket man iof inte gör så ofta för att se hur barnet ligger.) När jag väl skulle ut upptäckte de att jag låg med fötterna nedåt! Mamma trodde då, precis som mig me Lillan, att jag hade legat så hela tiden. Jag kom ut genom akut kejsarsnitt.

Nu ska vi i alla fall på vändningsörsök på torsdag. Först kommer de att göra ett till UL för att se så hon inte vänt sig, vilket jag tvivlar på. Efter det ska vi in till förlossningsavdelningen där jag då kommer få brikanyl intravenöst för att livmodern inte ska dra ihop sig när det väl sätter igång men vändningsförsöket. De kommer göra ett försök,  oavsett om det lyckas eller inte kopplas CTG-kurva på för att se hur barnet mår. Förhoppningsvis har det då gått att vända och Lillan mår bra! Om det ej går avgör läkaren genom CTG-kurvan om ett till försök kan göras. Antingen görs då ett nytt försök eller så ta beslutet till planerat kejsarsnitt, vilket även kan bli fallet om vändningsförsök 2 inte heller går.

Har känt mig tankspridd hela dagen pga av detta. Skulle kännas ganska snopet om det nu blir planerat kejsarsnitt.. Vill ju helst att vi ska gå igenom en vanlig förslossning tillsammans.
Blev även lite uppstressad när BM sa att jag ska komma med fastande mage, (bara lite saftsoppa eller likanade går bra) detta för att om barnet skulle börja må dåligt under vändningsförsöket vilket skulle betyda akut kejsarsnitt! Men det får vi verkligen hoppas att vi slipper! Lillan kommer må bra har vi bestämt! <3
Nu är dock läget som det är och först ska vi se hur det går på torsdag. Huvudsaken är att Lillan mår bra och fortsätter göra det när hon kommer ut om det så blir genom vaginal förlossningen eller genom snitt.

Nu ska jag sova, sov så dåligt inatt så jag tänkte denna natt skulle innehålla mer sömn! Hoppas bara mina ljumskar, och min rygg oxå tycker det ;)


Kommentarer
Postat av: Jossan

Men vilken busfia! Hoppas vändningsförsöket går bra o försök o inte stressa upp dig för ni är ju i trygga händer med personalen som kan bedöma situationen snabbt om hon trots allt inte skulle gilla att bli vänd.



Tänker på er imorgon o håller tummen för att allt går bra!



Ps, you ́ve got mail. ;-)



Kram

Postat av: Nathalie

Men gud vilken busunge! Hon kommer bli lika busig som Novis!=) Men då får ni vara redo på torsdag då! Har ni allt klart hemma och bilbarnstol insatt i bilen?

Jaså var Nova ute och tjallade igår att vi åt popcorn haha!=) Jag skämde bort henne lite för jag får så lite tid med henne nu när jag jobbar. Hon ska få följa med mig till jobbet på fre! Får se hur det går!!

Men du lycka till på vändningsförsöket!!

Kram*

2010-07-21 @ 07:32:09
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/
Postat av: Erika

Jotack allt är bara bra här :-) Hur är det själv och med magen? inte långt kvar nu ju! KUL :-)



Acne pistols är verkligen ett par favoriter och jag tror de kommer hålla måånga år och såå sköna är dom :-) Köpte dom direkt från Acnes webbshop här:



http://shop.acnestudios.com/shop/women/shoes/pistol-short-1-s-s10-31922.html



Kram!

2010-07-21 @ 11:12:26
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Jessica, Alva och Vilmer!

Hej gumman! Usch det låter jobbigt! Håller tummarna! Skriv och berätta hur allt gått sen! Hälsa Crille och lycka till nu!

2010-07-21 @ 15:17:48
Postat av: Jennifer

Åh, gumman...förstår att det måste kännas oroligt:-( Klart man vill att det ska gå "vanliga" vägen, m har lillan bestämt annat får ni helt enkelt rätta er efter det;-) - o de är så duktiga på BB så allt kommer gå bra, oavsett "väg".



Vi var o åt i Lindö förut...svängde förbi er m ni syntes inte till...kanske låg o vilade vilket är förståeligt;-). Ville inte störa utan gjorde bara en chansning - blir nog att ses när sessan är ute istället:-D Tänk, snart snart är hon HÄÄÄÄR!!!



Forsätt att tänka positivt...det finns en mening m allt, även om det kan kännas tungt ibland - allt gör er STARKARE, både som individer o tillsammans:-D!



Tänker massor på er... Kram så länge!!! (Behöver väl inte påminna om att jag MÅSTE få ett sms när det väl är klart;-)).

2010-07-21 @ 21:08:21
URL: http://mammaninni.blogg.se/
Postat av: Elin Grindemyr

Vilken liten busa ;)

Hoppas att de går bra, men de kommer de att göra!

Och skulle de inte gå att vända henne så har hon bestämt att hon vill komma ut me snitt -allt har sin mening :) Sov nu så gott och lycka till! kram

2010-07-21 @ 21:45:24
URL: http://grindemyr.blogg.se/
Postat av: Elin Kvist

Å vilket litet busfrö som sagt ;) Det kommer gå jättebra Elin, oavsett hur lillan nu kommer till världen, men förstår såklart att det snurrar i huvet...massa kramar, hoppas du kan sova gott! snart är hon ute ;D

2010-07-21 @ 22:05:17
URL: http://www.elinkvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback