Ljumen sommarkväll

Idag tog vi en sväng till Klarsjön för att svalka oss. Jätte fin badsjö och en behaglig badtemperatur på 24 grader! :) Tyvärr blev vi inte så långvariga då Chris fick en allergisk rektion i ögonen pga av alla björkar runtomkring. Hans ögon blev precis röda och tårfyllda och det sved i dem! Väl hemma åt vi upp matsäcken vi hade tagit med oss :)

Ikväll har vi målat våran sänggavel vit! Påbörjade det inte allt för roliga projektet igår, trodde det skulle gå mycket lättare än vad det gjorde.. Vi har konstaterat att vi inte är några målare ;) Nu är vi iaf klara och visst det blev inte perfekt men ser man till helheten så vart det vitt och fint! :)

Lillgrannen Novis kom förbi och gjorde oss sällskap, hon spanade in bebissängen och sa "Oj, vad fin", sötunge! :)
När vi hade målat klart satt vi ute på baksidan, Novis hämtade pussel och spel som vi sysselsatte oss med. Vid 22.30 började lilltösen att bli trött, hon tackade för sig och gick hem, runt staketet ;)
Jag och min snutt gick in och åt lite kvällsmat innan jag hamnade farmför datorn och han i sängen främför en bok. Ska göra honom sällskap nu snart, fötterna visar att klockan är mycket ;)


Baksidan.
Tog ner utegruppen från terassen, var ingen höjdare att gå två våningar när man ville sitta ute och äta.
Rottninggrupen har vi iaf kvar där uppe och två solsängar kommer göra den sällskap istället.
Parasollet köpte vi häromdagen, blev genast mysigare att sitta här ute.
Alla undrar "what's up with the betong" ;) Jo, det ska nämligen läggas plattor vartefter men allt tar sin tid när ett hus byggs.


Vill man så kan man som sagt sitta på terassen istället, dock är det en pers just nu att ta sig två våningar upp med denna kropp :)


Novis och jag märkte efter en liten stund att något var lite galet med pusslet.
Figurerna blev helt plötsligt väldigt långa och ett ben hade hamnat fel..haha :)





Kommentarer
Postat av: Natha

haha roligt med pusslet=)

Jag förstår att ni inte orkar ta er upp det gör inte vi heller!

Men visst är det tråkigt med betong på baksidan!? Där vill vi inte heller vara,, bara grilar där..

Tack för att ni tog hand om Novis igår så ja kunde packa. jag höll på till kl.00! Nu är vi på väg till Grönan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback