Läkartid

Ja, då har man äntligen varit hos läkaren och fått ett utlåtande ang min lilla rygg. Det blv 100% sjukskrivning fram till den 27:e juni, sen får vi se hur det blir resten av tiden.
Ska börja på vattengympa på torsdag förmiddagar nu oxå, hoppas på att det kan lindra smärtan i ryggen. Blir ju så förbaskat stel då jag spänner ryggen hela tiden eftersom jag vet att det kommer strama och göra ont när jag sätter mig ner eller ställer mig upp.
Tog en liten promenad igår och efter 15 min så började jag halta, detta då smärtan går ner som en nerv från ryggen ner längs rumpan och ena benet..
Jag vet att vila kommer att hjälpa, inte så att det försvinner pang poff men lindring kommer det att bli. Bara jag får göra det som känns bäst för kroppen just för stunden. Att lägga sig ner på jobbet eller att ta en liten prominix när man själv behagar går lixom inte..  Därför känns det jätte skönt att läkaren nu sjukskrivit mig så jag kan lyssna på kroppen och slippa pressa den så det gör ännu ondare!
Förutom kruxet men ryggen så fullkomligt älskar jag att vara gravid! :) Njuter till fullo av magen och den lilla som sparkar och buffar där inne! ;) Hon gör min sååå lycklig!

Idag ska jag mest bara ta det lugnt och pyssla lite hemma. Måste rensa bland alla papper som jag ännu inte satt in i våra pärmar. Mår bäst av ordning och reda men vissa saker blir ofta liggandes och lite svårare att ta tag i ;)
Ska försöka få till en date med Elena oxå! :) Inte långt kvar nu innan hennes och Björns bebbe är planerad att titta ut..iii.. så spännande, undrar så om det är en pojke eller flicka hon bär på! :)






Kommentarer
Postat av: Kristine

Skönt för dig så att du kan vila upp dig ordentligt. Man kanske skulle ta en tripp till Vingåker, visste inte att de hade barnkläder där. Älskar Lundmyr-kläderna. Tråkigt med dina skor att det blev fel.

Postat av: Della

Skönt att du fick sjukskriving! :) Jag hade precis samma problem när jag väntade Albin. Har du provat gravid bälte? Det kan avlasta en del.



Idag har han varit här och fotat, hoppas det blev bra, är så spänd på att se lägeheten imorgon på hemnet. Vi flyttar den 1 september är planen. Ser fram emot det så mycket!



Hoppas du haft en bra dag!

Kramkram

2010-06-01 @ 19:15:55
URL: http://dellacassandra.blogg.se/
Postat av: Jessica, Alva och Vilmer!

Skönt för dej.. åå jag undrar med vad som gömmer sig i hennes mage...

2010-06-01 @ 21:35:06
Postat av: Carro

Hej! Tack! Jag får väl säga GRATTIS till dej oxå!! :) När är bebisen beräknad o komma?

2010-06-01 @ 21:40:28
URL: http://christelcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback