Lillskruttan

Det gick bra på ultraljudet! Lillan är fortfarande lite liten men hade lagt på sig och mådde bra. Det viktigaste är ju att hon följer sin egen kurva, vilket hon gör! Att hon inte kommer väga 4 kg när hon kommer ut har jag sen länge förstått. Bårs på sin mamma, liten och nätt ;) Förra gången låg hon 18% under när det gäller normalvikt nu låg hon på 17% så hon växer på fint! BM trodde att hon kommer hamna strax under 3kg. Efter konsultation med läkare behöver vi inte komma på nått mer tillväxt ul. Så länge magen vuxit vid de vanliga bm-kontrollerna så behövs inga yttligare kontroller så det känns skönt! :)
Lillan har inte vänt sig ännu utan sitter i magen, lilla rumpan neråt :) Hoppas nu bara att hon väljer att snurra runt så hon ligger som hon ska när det är dax att titta ut.

Nu ska jag åka en väng till affären och handla sen hem och börja med middagen.

Kommentarer
Postat av: Della

Härligt att se att hon växer som hon ska. :)

Alltid lika underbart att gå på ultraljud.



Kul att du gillade våran lägenhet, imorgon är det första visningen, det är så spännande. :)

Hoppas helgen varit bra.

Kramkram

Postat av: Jessica, Alva och Vilmer!

Skönt att allt gått bra!

2010-06-07 @ 20:08:20
Postat av: Jossan

Vad skönt att allt såg bra ut med lillskruttan, hon brås säkert på sin mamma. ;-)



Mina två var ju inte så kartiga när de födes med 2,3 resp 2,8 kg, men då gick jag ju inte hela tiden fram till bf med ngn av dem iof.



Kram!

2010-06-07 @ 20:30:06
URL: http://landhagen.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Åh, så skönt för er - då vet ni att skruttan har det bra där inne:-)! Du får daska till henne lite så ska du se att hon nog vänder på sej oxå, hihi...annars brukar det ju ordna sej ändå, på ngt vis, inget att oroa dej för!



Här är det fullt upp, fast ändå inte...har lixom ingen ork t att packa, fast jag borde:-( Vill helst bara vara på landet o ha det skönt - där spelar det ingen roll om det är solsken lr ösregn, lika skönt o avkopplande ändå;-). Men är jag smart så BORDE jag packa loss nu, så jag kan slappna av o njuta kring midsommar, för då kommer kära bror hem oxå - miss him!!!



Ja, nu har Aliyas tapeter kommit så nr 1 den 1:e juli är att måla o tapetsera hennes rum, vardagsrummet är redan klart när vi flyttar in! Hall o kök har en ljust gråblå nyans som jag nog kommer att vilja ändra på framöver, m det får duga så länge! Så, nu vill jag bara att tiden ska gå (o att kartongerna ska fylla sej själva;-P).



Vi ses väl snart?! Kramis så länge!

2010-06-07 @ 21:23:38
URL: http://mammaninni.blogg.se/
Postat av: Carro

Är det en liten tjej där inne i magen, har ni tagit reda på det!? :)

2010-06-09 @ 08:28:34
URL: http://christelcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback