På spaning

Så klart och härligt väder det är ute nu ikväll! Kl är snart 22 och det är fortfarande ljust, me like! ;)

Idag efter jobbet åkte jag hem en stun och vilade sen bar det iväg ut på jakt efter en rottinggrupp.
Har kollat runt ett tag men tycker att de flesta har alldels för hög prislapp på sig, har inte lust att betala multum för en möbel man använder 3-4 månader per år! Först ville jag egentligen ha en hörnsoffa men när jag insåg att man får betala lika mycket som en vanlig soffa la ja ner den tanken och tänkte om. Dessutom tar den en sådan möbel väldigt stor plats.
Som vi har tänkt oss kommer vi använda terassen mer än en baksidan i sommar då plattsättningen troligtvis kommer dröja. På treassen kommer vi ha matgrupp i ena hörnet, två solsängar och sen en rottinggrupp. Därför tyckte vi att en mindre rottingmöbler nog skulle passa bättre + att det som sagt även blir billigre och man kan lägga pengar på annat.

Var runt i många butiker innan jag fann den, en rottinggrupp bestånde av en soffa, två fåtöljer och ett bord ink dynor för 4995:-. Dock hade den gått som smör i solsken så endast utställningsexet var kvar men då skulle vi får 10% i avdrag så vi slog till, till priset av 4500! :)
Ska hämta den på fredag!

Nu är det bara planering av blommar och tillpiffing kvar sen kommer vi mer eller mindre bo på terassen, om vädret tillåter! :)


Denna får invigas på fredag! :)


En bild på magen som togs nu ikväll. Är inne i v.29 och magen växer på :)
Nu i kväll är hon livlig som bara den, magen rör sig hela tiden!
Våran Lillan <3



Kommentarer
Postat av: Tant Grön

Men har du kollat blocket eller tradera, det kanske finns en hörnsoffa i rotting som någon har tröttnat på :-)

Postat av: Jessica, Alva och Vilmer!

Åååå jag kommer gärna o provsitter nån dag! ;)

2010-05-27 @ 09:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback