Shopping, fika och snabbmatx2

Detta inlägg började jag på igår men somnade i soffan med laptopen brevid ;)

Efter att ha gjort i ordning oss tog vi bilen in till stan för att spana in barstolar till köksön. Dock var de beställningsvara så det dröjer ca 2-3 veckor innan vi får hem dem..suck..ville ha nuuuu ;)
Blev att vi köpte lite andra "bra-att-ha-saker" och några "icke-nödvändiga-men-fina-saker" ;) 

Skjutsade sedan ner Chris till hans jobb då han skulle jobba en liten stund. Medans han gjorde det åkte jag ut till Plantagen och handlade yttligare lite blommor ;) Denna gång två stycken garderobsväxter med vita höga krukor till gästrummet. Gick även in en sväng på EM och handlade en klocka och kudde vi spanat in ett tag.
Köpte slutligen med mig lite Mc Donalds som jag mumsade i mig på Chris kontor.

Sedan begav jag mig upp till stan för att möta min fina, oxå gravida vän Elena! :) Vi gick till Skafferiet och satt i två timmar och babblade för fulla muggar, mest om graviditet, förlossning och barn..typ vad annars ;)
Vissa disskutioner var så roliga att vi nästan satt och tjöt! :) Längar till alla mysiga stunder vi kommer ha när vi är mammalediga ihop!

Dagen svalutades sedan hemma i soffan med pizza och mys med sambon!

Idag har var jag hemma hos Cie, Jonas och Viggo, Nenne var oxå där med sin söte lille Melwin så blivit en riktig lite charmknutte :)
Både Viggo och Melwin fick lite presenter som jag hade med. Viggo för att han flyllde 1 år den 1:a april och Melwin för att han kommit till världen, en sen present..men bättre sent än aldrig! :)
Dem blev nog glada båda två även om kuvert, plats och snören var det roligast att leka med ;)

Imorn eftermiddag ska vi till BM! :) Har inte varit där sen inskrivnigen som var den 13:e jan så det är verkligen på tiden nu. Antar att jag ska vägas, magen mätas och sen lyssna på lillans hjärtljud..mys :)

Nu måste jag duscha, sen blir det sängen och ladda för en ny arbetsvecka.


Här kommer lite bilder på gårdagens outfit och en del av inköpen från igår..








Mammajeans och lång t-shirt med knyt under byst H&M,
kofta 
ESPRIT


Riktigt sköna mammajeans som sitter bra, än sålänge iaf ;)


"stå ord" från
Chili


Kudde från sygga märket Grand Design, säljs på EM.


Klocka som passade snyggt i en av nischerna i v-rummet, från EM




 

 


Kommentarer
Postat av: Nenne

Det var mysigt att träffas igår. Får vi göra om snart!Sebbe tog hem jättefina sängkläder från Grand Design. Riktigt sköna och kan rekommenderas!Kram

Postat av: Jennifer

Gumsan, du är så fiiiin:-) o så fint ni har fått det hemma, det har hänt en del sen jag var där sist;-) Byrån i hallen blev ju jättebra där (behövs nästan något m lådor i en hall så man kan stuva undan allt småkrafs;-).

Hörs snart igen - kramis!

2010-05-03 @ 14:21:22
URL: http://mammaninni.blogg.se/
Postat av: Elin

Idag gick jag förbi erat fina hus i Lindö!! Jättefint!!!

Ohh de va så mysigt innan man fick sitt första barn när allt var nytt och man inget visste. De va den enda man tänkte på och prata om -MYS!!

Men de blir bara bättre!!



Fint ni har hemma, ja vill också bo i lindö. Är så himla mysigt där och lite mer civilisation än här! Ska hålla utkik efter tomter även om de känns hopplöst :) Nu ska ja snyfta lite till spårlöst...

Kram kram

2010-05-03 @ 21:42:01
URL: http://grindemyr.blogg.se/
Postat av: Erika

mysmage :-) ja precis när jag väntade Ludwig hade jag ju fullt upp med både jobbet och "jobb" med Elwira :-)



Ha en fortsatt bra dag!

2010-05-04 @ 10:26:35
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Jossan

Så snygg hall ni har, har alltid drömt om en stor luftig entréhall...! Du ser så pigg o fin ut i din putande mage, riktigt strålar! Jeansen var riktigt snygga, H&M har faktiskt väldigt bra mammakläder, mina jeans som jag köpte kunde jag ha hela tiden. Men jag använde dem nog bara fram till juni ngn gång iaf, för sen vart det för varmt tyckte jag.



Kramar!

2010-05-04 @ 14:50:34
URL: http://tiistla.blogg.se/
Postat av: Della

Vilka super fina saker du köpt! :)

Vill också inreda hus.

Huset i Åselstad var inget för oss, det känns också som det är helt fel sida av stan för oss. Inget som drar oss dit. :(



Valborg tillbringade vi hemma i soffan, kändes helt onödigt att dra ut barnen för att titta på en brasa de knappt förstår.

Så det blev hemma mys istället. :) Det bästa! :)



Älskade att gå ner till brasan som barn, se på elden och köpa massa lotter. :)

Sen i tonåren gjorde man väl lite annat. ;)



Erat hus ligger väl så att ni skulle kunnat se brasan från fönstren? Eller har jag fel då?

Nu ska jag orka mig på att träna lite...sen soffan!

Kramkram

2010-05-04 @ 19:58:18
URL: http://dellacassandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback