Stockholm

Har inte hunnit blogga under helgen, detta då vi lite hastigt och lustigt åkt upp till Stockholm i lördags efermiddag :)

Lördagen började med att jag oh Elena hade planerat en liten tur till Ingelsta Shopping. Precis när jag skulle bege mig in mot stan ringde Chris pappa och frågade om vi ville åka upp till Sthlm. Han hade nämligen råkat boka ett hotellrum för mycket och eftersom det inte gick att avboka fick vi åka upp om vi ville, såklart det lockade! ;)
Då Chris hade bokat frisörtid och jag träff med Elena så bestmde vi att åka upp lite senare under dagen.

Jag och Elena hade en trevlïg stund på Ingelsta! :) Vi shoppade lite och hann även ta en lunch på Lindahls. Så mysigt att kolla på bebbekläder ihop och tjattra om det mesta, som vi brukar vara rätt så bra på ;)
Vi tog även en sväng förbi Babyproffsen. Oj, vad mycket fint de har, man vill ha ALLT! :)
TACK gumman för en trevlig tur! :)

När jag kom hem vid 15 tiden var Chris redan hemma, nyklippt och färgad ;) Min kära karl hade nämligen fått för sig att färga håret dagen innan vilket inte blev så lyckat, så ett frisör besök var ett måste ;) Numera är han brun/röd i håret mycket bättre än "roströd" som han var innan frisören satte igång ;)
Jag packade lite fort det jag skulle ha med mig sen cabbade vi ner och satte kurs mot huvudstaden.
Helt underbart väder så humöret var på topp! :)

Väl uppe i Stockholm väntade resten av familjen B, det var inte bara vi som hade fått chansen att åka upp utan även Natha med familj + Chris lillasyster Steffi med pojkvänn och såklart Chris föräldrar.
Det var många rum som blivit dubbelbokade, eller så ville de helt enkelt ha oss där allihopa! ;)
Vi checkade in på Hotell Stureplan, jätte fint hotell i charmig gamaldags stil precis intill Stureplan.
Då det var lördag och vi kom upp vid 17.30-tiden hade alla affärer redan stängt så vi tog en liten siesta på rummet innan maten istället. Sååå skönt att ligga och slumra i sängen med tv:n på och se de fladdrade gardinerna och känna den ljumna vinden blåsa in, kändes som en sommareftermiddag! :)

Vid kl 20 var vi iordninggjorda för att gå ut och leta upp nån trevlig restaurang. Vi hittade ett ställe efter en stund letande, det var inte bara vi som hade hittat ut denna underbara vårkväll! :) Nästan alla bord på restaurangerna var fullbokade! God mat och trevligt sällskap fick avsluta lördagskvällen :)

Söndagen började med hotellfrukost, MUMS! :) Jag och Chris tog sen en liten sväng på stan. Det var inte meningen att vi skulle åka upp och shoppa men några butiker och lite shopping hann vi med innan vi åkte ut till Djurgården och Gröna Lund! Där mötte vi upp Natha med familj som redan intagit karusellerna ;)
Vi hade en kanontrevlig dag med karuseller (inte jag och Natha), bus, spel och skratt :)
Kl 19 var vi alla trötta så då blev det hemgång till Norrpan igen med svullna fötter..haha :)
TACK A, N, N och N för en superkul dag! :) Den 30:e tar vi nya tag ;)


Nedan följer bilder från helgen! Vad vi shoppade kommer i ett senare inlägg.


De första som mötte oss uppe i Sthlm var Novis och hennes "moffa" som cruisade
runt med rallybilen ;) Novis såg så cool ut i brillorna men dem ville hon inte ha på när kort skulle tas :)


Efter att vi hade checkat in gick vi upp en sväng till svärisarnas fina juniorsvit! :)


Härlig balkong hade de ut mot stureplan!


Lilla jag i den gassande solen :)


Söndagensoutfit bestod av enbart mammakläder från H&M ;)


Min fina älskling!


Jag med en Smoothie mellan allt shppande ;)


Gröna Lund och karusellen Insaine som just eligt Chris var INSAINE! :)


Andreas och Nova åker elefanten :)


Natha och lilla Nellsan som här var lite butter, hon ville åka karusell vilket hon sen fick :)


Novis väntar på att få åka lilla fritt fall. Hon var exakt 1 m, vilket är minsta längden för denna karusell,
bästa skorna som gjorde sitt ;)


Förväntansfull Novis och Morbror "Chistian" ;)


Kuuuul med karusell!


Två glada skitar i tekoppen :)


Sötisen är glass!


Spela spel är ett måste på Tivoli :)


Novis åker bilarna.


Natha och söt Nellsan kollar på Novis som åker karusell.


Lilla Novis vann en STOR vinst! :)


Christian och Andreas påväg upp i den fartfyllda turen ;)


Sötis Nellsan åker tottohästen :)


Storasyster åkte på hästen bakom :)


Hinner inte svara på kommentarerna nu tyvärr måste hoppa in i duschen sen blir det sängen.
Svarar imorgon! :)


Kommentarer
Postat av: Elin

Ohhh va kul me Gröna lund, ja har bett om att vi ska ta båten dit i sommar -så jag får leka av mig lite ;)

Postat av: Natha

Fina bilder du tog!

Det var riktigt kul på grönan och Nova frågar redan när vi ska åka tbx! Hon kmr bli överlycklig när hon får åka till ett ännu bättre ställe den 30e! =)

2010-05-18 @ 21:38:42
URL: http://nathalieboquist.blogg,se
Postat av: Jossan

Så himla mysigt ni ser ut att ha haft och vad roligt att bli överraskad med bokat hotell bara så där!!



Kramar

2010-05-19 @ 08:26:35
URL: http://landhagen.blogg.se/
Postat av: Della

Vilken härlig helg ni verkar ha haft! :) Kram

2010-05-20 @ 10:10:02
URL: http://dellacassandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback