4 månader!

"Vad är det för en dag, är det en vanlig dag,
nej det är ingen vanlig dag för det är Dellas 4 månaders dag, hurra, hurra hurra"! :)
Mammas finaste skatt! <3

Idag har jag varit ganska trött, trots en bra natt.. Dagen gick i ett naffs, vet inte vad vi gjort?!
Skutta har varit lite missnöjd idag, inte jätte ledsen men inte fullt så nöjd som hon brukar..
Hon blir inte mätt på min mat trots att jag kämpar på med amningen.. De senaste dagarna har jag ammat 2 fulla mål på morgonen (ca kl.06 och 9-10) sen är det som om mjölken inte rinner till även om jag lägger henne vid bröstet ca 2 tim efter, så det har blivit flskan ca 100 ml utöver bröstet. Dock somnar hon gott på enbart bröstmjölk, då är det inga problem alls.. Konstigt, mjölken brukar ju vara som tunnast då?! 
Attans, jag som trodde jag skulle kunna helamma när vi nu snart ska iväg på sem.. :(
Aja, vi får bunkra med en trave ersättning, huvudsaken är att mammas fisa blir mätt och belåten! :) 
Dock fick jag en liten gråt attack när Chris kom hem, en sån där man kan få när känslor är i svallning och man inte känner sig tillräcklig..
Men det gick över fort.. lite mat i magen, en peppande sambo och en go unge som log mot sin mamma gjorde susen :)


Gullungen har börjat greppa saker medvetet nu! :)
När hon ligger på skötbordet får hon nästan alltid tag i någonting så som en strumpa, kräkhandduk eller byxorna jag tagit av henne och såklart ska allt smakas på ;)
Köpte denna bitring förra veckan den tycker hon är smaskens att snutta på.


Gladfis!


Bästa skutta!


Kusinens Bamseskallra som Della fått låna tycker hon är jätte rolig! :)
Greppvänlig och mjuk! Perfekt för rätt var det är får hon ett ryck börjar veva och vifta med armarna som en toka, då är det bra att bamse är mjuk när han i bland nockar skutta ;)


Bamse på en åktur! :)


krama Bamse :)


Mys med tigis i babysittern idag


Titta på tecknat är kul! :)


Titta på sig själv och prata lite med Pingu är oxå roligt :)




Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh, så söt hon är!!!



Vi ses på söndag :-D!



Kram tills dess!!!

Postat av: moa

Kan du inte börja introducera lite smakportioner av gröt el dyl så kanske hon blir nöjd? det ska man väl göra mellan 4-6 mån enligt vår bvc iaf...

2010-11-30 @ 08:56:59
Postat av: Tess

Vad söt hon är :) när åker ni? Det var till Mexico va?

2010-11-30 @ 09:52:18
URL: http://thereseeldh.blogg.se/
Postat av: Jessica, Alva och Vilmer!

Bara att kämpa på och amma mycket om du vill försöka få igång det mer men tänk på oxå att DElla medvetet kanske inte äter ur bröstet... Vilmer blev för lat då han tyckte flaskan var lättare och smidigare så han gallskrek eller åt lite för att sen äta mycket när flaskan kom fram... Du behöver inte känna att du inte räcker till gumman! Ersättning är jätte bra oxå och nu när pluttan är 4 mån kan ni ju mer o mer introducera mat. Med Vilmer var det inga problem med introduceringen av mat.... Lycka till! Jag tar med solfilten på lörd! Kram

2010-11-30 @ 09:54:38
Postat av: madde

tack för besöket:)grattis till söta skruttan.förstår precis hur du känner med amningen jag tyckte det skar i mitt hjärta när mjölken inte räckte till jag ville ju amma minst till 6 månader men du kommer tycka att det är jobbigt några gånger sen är du glad för att hon är nöjd.finns ju de som aldrig får amma.kram

2010-11-30 @ 10:09:10
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Nathalie

haha ja vi tänkte att Nova skulle vara gran oxå=) hon e ju så påhittig den tjejen:)!

Kul att Della gillar lilla bamse!!:)

Det syns inte på korten att hon varit missnöjd hon verkar supernöjd:) du får lämna över henne till kusinerna om hon vill ha sällskap:)Hon kan få se tubbies med dom=)

kram!!

2010-11-30 @ 10:50:44
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/
Postat av: Anna

Grattis till 4 månadersdagen Della.

Hälsa mamma att det är nu det absolut bästa med bebis börjar. Nu kommer du visa henne så mycket tillbaka och även om hon tror att hon omöjligt kan få mer känslor för dig så blir de bara starkare och starkare.

Kram från Anna & Elias

2010-11-30 @ 11:00:38
URL: http://petres.blogg.se/
Postat av: Floosan

Grattis solstråle, hoppas ni får en mysig dag

2010-11-30 @ 12:10:37
URL: http://blogg.mama.nu/floosan
Postat av: fammo

Hej Elin! vilka fina bilder! Såå himla söt hon är lilla snuttan! varma bamsekramar till er.

2010-11-30 @ 18:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback