Söndagsmiddag

Sitter som ganska ofta i soffan och ger snuttan mat sen ska jag göra iordning mig, det vankas planka på Bacchus :) Della ska vara med mommo och moffa under tiden Chris och jag åker in till stan och förhoppningvis får jag äta varm mat med både händerna (med bestick såklart ;) Snuttan har nämligen en tendens att prompt vilja vara med mamma och pappa när mat dukas fram på bordet och får hon inte det blir det sura miner.. Så därför blir det ofta att vi äter lite i omgångar, ex att jag håller henne medans Chris äter och tvörtom.

Della trivs jätte på hos mommo och moffa och jag tycker det är viktigt att man redan nu börjar lämna bort henne kortare stunder till dem och Chris föräldrar. Dels för att hon ska lära sig att känna trygghet hos sina mor- och farföräldrar samt även att våra föräldrar ska få chansen att träffa henne så mycket som möjligt.
De blir såklart jätte glada när de får passa våen lilla sessa! :)
De har börjat ha henne ca 1 ½ tmme varannan onsdag då Chris och jag bestämt att ha en kväll när båda åker in till gymmet. Nu på onsdag är vi redan inne på 3:e veckan och hittills har det funkat jätte bra! :)

Hoppas ni har en bra söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback