What a day

Att jag sitter uppe nu är lika nästan helt otroligt men även sjukt onödigt..
Men efter en dag med nada tid för något annat än att pussa och krama min bästa (vilket har varit en självklarhet idag) har jag nu hunnit med lite av varje ikväll. 
Dagen har varit såååå lång, kaffe har varit en nödvändighet i allra högsta grad!
Dellisen, min lilla skutta blev nämligen snorig natten mellan lördag och söndag men var fram tills natten som var inte varit speciellet påverkad. MEN i natt slog det till, vaknade och grät - temp visade 39,2. Gjorde välling och efter det och en supp somnade hjärtat mellan oss och sov ändå fram till 7, så natten var ändå helt okey.
Idag har hon dock varit så gnällig och ledsen, inget har varit bra, knappt inte ens välling och då är det nått som inte stämmer kan jag säga.. Förutom snorig näsa och feber är det de två övre framtänderna som bråkat med henne idag, stackars liten har haft så ont :-( Den ena framtanden syns rejält medans den andra är på väg att spricka fram närsom helst, kände pyttelite av kanten på den nu i em.

Kvällen har varit lååång den med, 1 ½ timme tog det innan skutta kom till ro och kunde sova! Innan dess hann vi med 3 vällingflaskor, (hon drack lite av alla 3 men man ska ju inte spara så vi gjorde såklart nya portioner) Teletubbies, sånger, tittutlekar osv men det var inte mycket som hjälpte.. Hon grät och gnodde runt i munnen som bara den, hon blev till och med så frustrerad att Tigis fick agera tuggleksak..
Tillslut somnade hon mellan mig och Chris vid 20, vi passade på att bära in henne till sitt rum nästan direkt och hon sover faktiskt fortfarande utan någon tår. Hoppas hon får fotsätta sussa sött heeeela natten för det behöver hon efter idag.

Sömn behöver jag med så natti natt!


Min fina i gåstolen hos M&M i söndags :-)


Della kokar boll till lunch ;-)
M&M har bästa barnstolen från BRIO som jag och mina syskon hade när de var små och nu är det barnbarnens tur :-) Det är en hög stol man lixom delar mittitu och så vips så blir det en låg stol med ett bord, hur bra och frän som helst!! :-)


Trött badtjej nu ikväll efter ett kvällsbad vilket hon diggade, nästan den ända stunden idag som hon tyckte något var kul en lite längre stund. Bada är hennes grej! :-)


Kommentarer
Postat av: ♥ Erika - Mamma till två små ♥

stackars lillskruttis! hoppas hon kryar sig snabbt. inge kul när små är sjuka :/



kram!

Postat av: Emma Roodla - Fotograf

åh söötis :)!

2011-04-14 @ 17:54:44
URL: http://babiidarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback