Frånvaro

Oj, nu var det verkligen längesen jag bloggade! Faktum är att jag nästintill låtit bli datorn helt och hållet.. Jag har helt enkelt inte prioriterat att uppdaterat mig varken här eller knappt på FB. Orsaken är att man ibland behöver stänga av, ta en paus, ta hand om det som är viktigast, vila och komma igen - precis som jag nu gjort.

Jag fick reda på i början av mars att vi väntar en till, de vi berättade det till då och de följande veckorna var såklart glada för vår skull men en del reaktioner kunde man lixom läsa i pannan på vissa, "hur ska de orka med så täta barn?"
Även vi kände väl så till viss del även om det var/är med spänning och förtjusning vi snart är tvåbarnsföräldrar. Som jag skrivit tidigare så finns det både för och nackdelar med den saken (just nu såklart fler fördelar eftersom vi snart kommer vara inne i det). MEN det varken jag eller "folk" tog upp då var hur det skulle bli att vara gravid och samtidigt ta hand om ett litet barn, ja Della var ju faktiskt bara 7 månader när jag blev på smällen och nu 28 veckor in i grav är snuttan endast 13 månader.
Jag tänkte väl att jag skulle vara trött och så i början av grav, bli lite tyngre sen och inte orka lika mycket.

Inte för att det inte har gått bra hittills men det är under de 2 senaste veckorna, nu när Dellisen inte varit spec nöjd, dels pga av tänder och nu senast av jobbig och hård mage som jag verkligen känt att krafterna har sinat.. Att gå runt och bära på henne (Chris har såklart oxå gjort det en hel del) och försöka till sitt yttersta för att hon inte ska vara ledsen och ha ont har inneburit att allt annat inte fått plats på de timmar man är vaken.. I tisdags var jag hos en gammal klasskompis som fick barn i feb och som även bor i samma bostadsområde, jätte trevlig men Della var på uruselt humör pga av sin hårda mage (och trötthet) och ingenting dög. Försökte söva henne 2 ggr men det gick inte förns vi tog vagnarna ut på en promenad. Kände när jag kom hem att jag var heeelt slut. Därför fick att resten av veckan bli lugn på hemmaplan med undantag för fest i lördags men då var vi såklart barnfria. En dag var även mobilen helt enkelt av. 

Visst, jag kommer säkerligen vara galet trött och vissa dagar totalt slut som människa när nästa lill* plutt kommer, MEN inte samma fysiska trötthet som jag nu känner.. Man blir verkligen begränsad i sin ork när man har en bebis i magen, mesadels fysiskt. Jag försker göra det mesta, så som att leka med Dellisen på golvet, plocka här hemma, vara aktiv och gå promenader osv men allt påfrestar kroppen mer och när kvällarna kommer känner jag att både jag och bebis i magen behöver vila, sitta ner och bara varva av..
Så att ha två barn tror jag mer kommer kräva trötthet psykiskt och inte lika mycket fysiskt som nu.
Då kan man lixom bara "köra på" tills man bryter ihop, (typ;-) nu gå inte det för det finns en liten männsika som bor i magen som jag måste ta hänsyn till vid kost, sömn och fysiska påfrestningar.

Som tur är mår jag bra både mentalt och kroppsligt, jag är lycklig och har för tillfället inga krämpor och så hoppas jag det fortsätter! Ville bara skriva av mig lite hur det ändå är att vara gravid så tätt inpå en föregående graviditet. Som jag sagt många gånger tidigare, mycket eller rättare sagt till störst del är bloggen till för egen del, ja alltså för att minnas dagar. Därför är inte alla inlägg direkt riktade mot läsning enbart för er läsare, även om jag såklart tycker det är kul att ni kikar här!! :-) 
Brukar säga att jag upplever 2 graviditeter i 1 och samma så då kan man ju ana att det ibland kan kännas lite kämpigt.. ;-) Men samtidigt är jag så tacksam och lycklig för att få uppleva detta magiska tillstånd igen! <3


Min lilla sötnos i vagnen innan kvällspromenaden igår! <3


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Du är duktig som orkar kämpa på och klarar av att ha barn så tätt! Vi är gärna barnvakt åt Dellisen när du inte orkar hon är alltid så snäll och lugn när hon är här!

Postat av: Nathalie - mamma till Nova&Nelly♥

Vad skönt att det öppnar igen då det blir kul för Dellisen! Säg bara till när hon vill leka sen! kram!

2011-08-29 @ 22:01:22
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag tycker det är jobbigt jag med och då blir ändå Linus 3 år i dec... fullt fart på annat sätt.

Tycker du är grym som orkar!

Kämpa på!

Kram

2011-08-30 @ 10:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback