Inte sova!

Skrev detta igårkväll.

Oj oj, denna eftermiddag höll på att ta kol på mig.. Della sov två timmar på fm vilket inte är alls ovanligt. Sovstudnen på em brukar inte bli lika lång utan runt 1 tim.
Idag gick vi alla 3 på promenad vid 14-tiden. Först gick vi förbi lekparken så Della skulle få gunga och busa lite :-) När vi hade varit där en liten stund och Della tröttnat på gungan satte vi henne i vagnen igen, gav välling och tänkte att hon skulle få sova en stund. Vi gick mot affären, Della körde runt med sin Tigis i ansiktet precis som hon brukar när hon är trött. När vi kom fram till affären hade hon ännu inte somnat och var vaken och såklart ganska pigg igen då vi handlat klart.
Tänkte att det inte skulle dröja länge innan hon skulle somna i vagnen på vägen hem igen, men icke!
Hon satt upp och var nära på att somna 2 ggr men så fort vi tippade ner sitsen till liggandes blev hon galen och började gråta som en toka! Så det var bara att sätta henne upp igen. Gick en sväng fram och tillbaka på gatan när vi kom hem oxå men det var lönlöst att få henne att somna.
La henne i våran säng när vi kom in och jag brevid men hon bara styrde omkring och kom aldrig till ro!
Chris började med maten och Della kröp omkring ner i köket och hallen helt trött, missnöjd och på samma gång hård i magen. Hon körde någon slags klagolåt oxå.. "mammamammmamammma" i ett! Försökte lägga henne ner ett antal ggr och massera magen så hon skulle kunna få ut det hårda som gjorde henne så frustrerad men eftersom hon var så trött och samtidigt styrig satte hon sig hela tiden upp och kröp iväg.. Sen efter en stund började hon igen med hög och upprörd ton "mammammammammama"... Höll på att bli galen! Trött var jag som en bäng oxå. Tur att jag har en man som kan laga mat så jag slapp det iaf, hade nog med att passa upp på skruttungen. Mat ville hon inte heller ha, sällan..not...
Tänkte att hon skulle somna tidigt eftersom hon inte sov middag så jag klädde på henne pyjamas redan vid kl 18 sen satte vi oss och såg på Teletubbies.. Ja vad tusan, det var ju det enda som hjälpte..som vanligt ;-) Är man på tjocken och orken tryter får Tubbiesarna ta över så är det bara ;-) Hon var sååå nära på att somna flera gånger men när Chris även la sig brevid då skulle hon träna på att stå, upp och ner, upp och ner ett antal ggr. Chris låg på sidan och hon ställde sig mot hans rygg 10 000 ggr, sötfisa!
Kl.19.30 la jag henne i vagnen efter en flaska välling och vi kom bara kvarteret bort så hade hon somnat sittandes i vagnen! ;-)
Jag fortsatte gå en sväng, behövde få lite frisk luft efter en tjatig em.

Inte alltid lätt att ha barn vissa dagar men såklart gör man allt för ha de ska må och ha det så bra som möjligt, att vara mamma åt en liten fisunge är ändå det BÄSTA som finns! <3
Man längtar alltid till morgondagen då livet nu verkligen har en mening och man får mysa och umgås med det bästa man har, ens barn! <3


Jag och Chris tog oss ett välförtjänt bad i spa:t nu ikväll, rakarns så skönt!! :-)
Mörkt och stjärnklart hade det oxå hunnit bli :-) Mysigt att bara sitta i det varma vattnet och relaxa.

Bytte blöja på Della nu ikväll, dock var hon inte vaken utan sov som en zoombie ;-) Kände på lukten när jag kom in i rummet att hon nog hade lyckats med det hårda i magen och det ville jag såklart inte hon skulle ha i blöjan hela natten. Som tur var märkte hon ingenting utan sov som en stock! :-)


Älskade unge! <3


Kommentarer
Postat av: Carro

Nej det är verkligen inte lätt o ha barn vissa dagar! Förstår att det är extra jobbig för dig som är gravid oxå. Vänta bara tills du har två, haha :) (skoja, eller inte!:) Tur att dom bra dagarna är fler än dom jobbiga!



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback