Stackars..

Min lilla sessa har åkt på nån slags influensa med feber och genomförkyld näsa.. :-( Jobbigt att inte veta om hon även har ont i halsen?! Hon har inte haft någon aptit i dag alls, dock kan det ju bero på febern och allmäntillståndet så jag hoppas skruttan inte har ont i halsen oxå.
Nu är det 4:e veckan hon är inne på att inte må bra :-( Tycker så synd om henne som inte får vara pigg och glad!
Så en gnällig dag i är bara att lägga till i den senaste perioden av gnälliga och ledsna dagarna..

Först var det tänderna som spökade (vilket det även kan vara till viss del nu med) sen fick hon hård mage och hade det jobbigt under 1 vecka och så nu denna förkylning! Nu får det räcka!!
Vi har haft det lite kämpigt med Dellas mat sedan inroduktionen av fast föda.. Hon är inte den matgladaste personen direkt. Finns ingen rätt som verkligen är någon favvo uatn det är frukt och gränsaker som hon kan äta en hel del av istället. Inte blir det bättre av dessa veckor så välling går åt i massor eftersom hennes aptit inte är den bästa. När hon hade tandsprickning gjorde det ju även ont för henne att tugga så det belv det enbart välling.
När hon hade hård magen hade hon inte ro att sitta och äta när det det gjorde ajaj i mage och neråt baken.

Ibland har jag spruningt fram och tillbaka mellan bord och kylkåp för att komma på saker hon kan stoppa i sig istället fär vällingen, för mycket flaskbeteende är ju inte heller bra även om jag nu inte ratar välling på nått sätt - superbra uppfining!

För en stund sen bar jag över Dellisen till våran säng. Hon vaknade i sin säng och var jätte ledsen pga av att näsan var helt tät :-( Inte fick jag spruta in varken saltlösning eller Nezeril heller, hon blev skogstokig! Som tur var somnade hon om lätt brevid Chris. Ska gå in och göra dem sällskap nu. Blir nog sådär lagom trångt med en illbatting som buffas och vänder sig som en toka. Brukar ligga med ryggen emot när hon är på besök i våran säng för bebis i magen har hon ingen tanke på när hon styr runt och buffar på oss ;-)

Natti natt!


Min lilla tjuv som gillar att rota i mammas väska :-)


Kommentarer
Postat av: Catarina

Vad dricker hon för välling?

Min son har alltid haft det jobbigt med hård mage.

Vi prövade att tillsätta lactullos, men det blev han BARA gasig av. Vi gav honom katrinplommon och allt möjligt.

Men, det enda som egentligen fungerade då var vatten.

Om det är fullkornsvälling, eller faktiskt sempers välling du ger henne så suger den åt sig all överflödig vätska hon har i tarmen. Och då blir hon hård i magen. Därför behöver hon massa extra vatten för att undvika det.

Jag upplever att nestlés välling är bättre. Så klart behöver han vatten, men sempers välling är katastrof.



ett tips är också päron, vanliga päron fast den lite dyrare varianten. Conferance tror jag dom heter. Dom är kanon för magen. Och får magen att arbeta nästan omedelbart. Kan hon inte äta päronet som det är så riv det och låt henne pilla i sig.



Det där med att inte få i dom medicinerna vet jag hur det är. Min lilla pojke har haft infektionsastma sen 2 månaders ålder och jag har under hans sjukdomstider fått pressa masken över hans lilla mun samtidigt som han både gallskrikit och försökt kämpa sig ur mitt grepp.

Det är fruktansvärt, men nödvändigt.



Nu är han däremot snart 3 år och nu medicinerar han sig med sin lilla mask helt själv.



Lycka till.

2011-08-31 @ 06:40:40
Postat av: Emma

Kul med lite uppdatering men vad tråkigt att lillan är sjuk :-(( Fy.. Finns ju inget värre i mammahjärtat :-( Hoppas hon piggar på sig fort!

Vi har haft en lindrig variant av förkylning/feber här med. Två dagar var Tilda på dagis efter sommarlovet sedan var det dax!! Näsorna rinner än men det brukar ju få hänga i länge såhär på hösten :-((

Ta hand om er!! Kram

Postat av: Fru Jensen

Usch, det är ju så synd om dem när de inte får må bra :-(



Läste en artikel där en forskare hyllade vällingen då den innehåller alla näringsämnen man behöver och lite till, så får du i henne det behöver du nog inte oroa dig! Men jag förstår precis, har en 17 månaders hemma och en till på väg, man vill bara att allt ska funka och att hela familjen är nöjd och glad.



Hoppas det vänder snabbt!



Kram Johanna

2011-08-31 @ 14:40:44
URL: http://fru-jensen.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tänkte på en sak, om ni inte redan provat..men kan du inte prova o ge henne lite av er mat nu?, kanske ev lägga undan lite innan ni saltar eller bara salta lite mindre?! Det kanske hon tycker är roligare o godare med för den delen.. Hoppas hon får bli frisk snart! Kram

2011-08-31 @ 15:05:27
Postat av: Fammo

Gulligaste Dellis! Hoppas du kryar på dig snart hjärtat! kram fr fammo, Kom gärna till fammo o faffa för lite mys:)vi saknar dig!

2011-08-31 @ 17:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback