Nattuggla

Nu är klockan över midnatt och här sitter jag vid köksbordet.. Borde verkligen sova egentligen men jag plockade för en stund sen lite med tvätten i tvättstugan och blev ganska pigg så jag tänkte att jag sätter mig här en stund för att bli trött igen ;-)

Tänkte att jag kunde lägga in en resumè av helgen.

I lördags kickade vi som sagt igång dagen ganska tidigt, i vanlig ordning nu för tiden ;-)
Dellisen tog dock en liten lur på förmiddagen innan det bar iväg för familjen 3 till babysimmet.
Precis innan vi skulle åka iväg satt Della för första gången helt själv en längre stund!! :-D
Chris hade satt henne i sängen, fast lutad bakåt mot en kudde, då han skulle göra i ordning sig.. men när jag kom in i rummet satt hon upp utan stöd! :-) Fisan hade då lyckats tagit sig upp för att få tag på en leksak som låg framför henne!
Så nu numera sitter vår fina lilla skatt! Visst, sittstilen påminner lite om en hösäck men sitta kan hon iaf! ;-)
Resten av dagen körde vi i mysbyxans tecken ;-) Köpte med oss lite gotti mat från stan och höll oss inne retsen av dagen, myspyslördag!


Skön liten vilostund med sina två bästisar! ;-)


Så här hittade jag skutta när jag kom in i sovrummet! :-)


Sitta själv! :-)
Det var ändå lite vinglingt så jag satt två kuddar på vardera sida som lite stöd.


Plaskar på babysimmet :-)


En söt liten bakelse som smakade ljuvligt efter maten ;-)

Söndags förmiddagen spenderade jag och Della hos Della mormor och morfar! :-)
Jag, mamma och Della tog först en promenix i det vackra men väldigt kalla vintervädret.
Della fick sedan äta sin lunch hos dem medans vi andra fikade sen blev det en hel del bus såklart! :-)
Della passade även på att väcka sin morbror som fortf låg och sov vid 11.30!! Han hade lite ont i "håret" pga av en sen lördagsnatt men han blev ganska pigg när Della sa hej ;-)
Halv två åkte sedan skutta och jag och hämtade upp Chris för då vankades det mat på Athena med Dellas faster och farbror! :-) Det var både trevligt och gott! Della var ganska trött men höll sig på hyfsat humör iaf..bara lite gnäll ;-P
På vägen hem hyrde vi film, Komissarie Späck och om den tyckte vi - njaaaa.. Ingen höjdarfilm direkt, ganska låg humör och lite halvtöntiga skämt..
Jag var så trött att jag somande till och från under filmen, kul filmsällskap..hehe.. ;-)
Men när filmen var slut och klockan blev 20 vart jag pigg, Solsidan ju - lätt bästa serien på tv!! :-D
Somnade sedan om igen i soffan och vaknade vid 22.30, då var det bara att göra iordning sig för natten och hoppa i säng..
Precis som jag ska göra nu...natti natt..


Della håller på att däcka i farbror Alex knä, tröttis :-) 


Puss på min finaste! <3


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Vilken mysig helg ni haft, duktig hon är som lärt sig sitta själv!:) Nelly är sjuk så då kan vi nog inte komma imorgon, om hon inte hunnit bli frisk då...

Postat av: Tess

Ni verkar ha haft en riktig mysig helg, som det ska vara.

Lyxigt att flytta in i ett klart hus, och de måste varit extra skönt då du var gravid då med va?

Ja de gäller att dela upp kostnaderna, men till sommaren hoppas vi att hela lägenheten ska vara klar. Men innan dess kommer de att komma upp före och efter bilder på det som är klart :)

Inredning är bland de bästa som finns, men ibland har man svårt att välja också.

Ha en mysig kväll.



Kram

2011-02-22 @ 15:33:41
URL: http://thereseeldh.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Gud så fort tiden gååååår - Della blir bara sötare o sötare, hihi :-)!



Ni verkar ha haft en toppenskön helg med lite av varje på schemat, perfekt! Själv tog vi det lugnt o bara myyyyste ute på Fyrudden o nu i veckan är det jobb som vanligt för mej medan Aliya är hos mor o far o aktiverar sej ;-) - Mille går på dagis tis-tors o bor hos papi (är så glad för att det verkar fungera så bra :-D både dagis o att bo på två ställen -min duktiga lilla prins!). Själv får man försöka att tänka positivt för visst känns det tomt o konstigt att ha en hel vecka framför sej utan barn :-( - aja, bara att vänja sej!



I helgen stundar det 30-års fest, för det är ju "kris-året" i år då många man känner fyller just 30...o även jag, fast det är ju låååångt dit, hihi!



Hoppas vi kan ses snart - Zandra var här o hälsade på i torsdags o jag fick lite ångest eftersom jag lite väl sent kom på att ni OXÅ hade kunnat komma hit juh!! Typiskt mej... men jag hoppas det går fler tåg!



Ha en bra vecka nu, så hörs vi snart igen!!! (Har inte kvar ditt nr pga att jag tappat min mob, så ring mej gärna vettja :-D!



KRAAAAM

2011-02-22 @ 16:30:51
URL: http://mammaninni.blogg.se/
Postat av: fammo

Va duktig hon är min gullunge! kan sitta kelv:) inte bara sitta hon kan simma oxå! :) puss puss från fammo, ps: Dellis kom o hälsa på faffa o fammo snart! saknar dig!

2011-02-22 @ 17:47:35
Postat av: Elin svarar

Sv fammo: Japp, hon kan kelv..hihi.. ;-)

Dellisen saknar er med! Söndag, skulle det passa?

Kraaam!

2011-02-22 @ 20:48:42
URL: http://elincecilia.blogg.se/
Postat av: Lilla H

Så söt när hon ligger där mellan två tigrar!

2011-02-23 @ 10:55:07
URL: http://haleyborg.blogg.se/
Postat av: Malin

vad häner mer i veckan då? :)

2011-02-23 @ 23:17:53
URL: http://loveisbeaty.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback