Höfterna

Solsidan, igår på tv..och idag utanför fönstret - härligt! :)
Della somnade nyss i min famn och nu sussar så sött i sin säng!
Ska passa på att röja undan disken från frukosten och sen ta en dusch..
När skutta vaknar igen är det dax för lunch sen tänkte jag att vi skulle komma ut på en promenix, hoppas solen är kvar då!

Måndag och ny vecka och i kalendern står det bla. babysång, besök på röntgen och 6-månaderskontroll.
Det är min lilla älsklning som ska röntgas - höfterna.
Della låg ju nämligen i sätesbjudning när hon föddes, vilket kan leda till besvär med höfterna.. Så redan på BB fick vi info om att Della skulle bli kallad till två kontroller gällande detta. Den första kollen skedde redan när hon var 3 veckor på ortopeden. En läkare klämde och kände spå Dellas ben så inget avvek från det normala, barn som legat i sätesbjudning kan även bli FÖR rörliga i höfterna vilket inte är så bra..
Dock såg allt bra ut och Della fick OK stämplat i rumpan! :) 
På onsdag är det så dax för nästa kontroll och då ska höfterna röntgas! Hoppas på ett OK även då!
Pipplig och hönsmamma som jag är, är jag förstås lite nervös inför detta..men jag hoppas det ska gå bra och att Della håller sig lugn.. Min fina lilla tjeja! <3

Dagen efter är det farbror doktorn som gäller igen.. Då är det 6-månaderskontoll på BVC! Hoppas hon går igenom besiktningen utan anmärkning ;)
Efter dessa två doktors dagar kommer hon vara värd nått fint från mamma och pappa och vad passar då inte bättre att hon i helgen blir ½ år!!! :)
Våran fina bebis som nu redan blir 6-månader.. Tiden går ju alldels för fort!

* Önskar en trevlig start på denna vecka! *


Blir inte så många ego-bilder nu för tiden men här kommer 2 iaf ;)


Här ser mitt hår ganska ok ut men..


..inte här! Det stavs UTVÄXT! Håret är även just nu en blandning av en morot och en råtta! Skiftade nämligen färg mot det rödlätta när när Della låg i magen..så himla märkligt?! Nu börjar det dock bli råttfärgat i hårbotten, vilket är min riktiga hårfärg..fancy..NOT! ;) 
Ringde därför ett välbehövligt samtal till bästa Linda-frisör i fredags och eftersom hon som sagt är BÄST på hår var väntetiden 3 veckor men det är det lät värt :) Dessutom får jag skylla mig själv som inte ringt tidigare..



Kommentarer
Postat av: Nathalie

Stor tjejen och massor kontroller=)då e hon ju värd massor presenter=)!

Ska det firas på 6mån dagen då?=)

kraM!

Postat av: Emma

Jaa visst går det fort med våra små. Inte klokt att de snart blir ett halvår! Det gäller att njuta av varje sekund!!

Hoppas allt går bra med doktorbesök! Kram

2011-01-24 @ 13:47:37
URL: http://emma1983.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag kom på att jag glömde svara på att vi har kvar det där underlägget under barnens stolar vid matbordet, det e superbra! d måste ni ha!!

2011-01-24 @ 14:14:24
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hoppas att läkarbesöken går bra!!

2011-01-24 @ 20:03:58
Postat av: Natha

Japp ikea! 200-300 Kr ...

2011-01-24 @ 20:57:05
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/
Postat av: Linda Liljeblad

Tack Elin!!! Härligt o få beröm på din blogg! Ska pyssla om dig när du kommer. Inte så svårt att göra dig vacker :) kram

2011-01-25 @ 21:30:30
Postat av: Elin

Tack för din fina kommentar! De känns bra me bildenra men nästan aningen för kalt och lite opersonligt kanske? men de är ju så de ska se ut på bilder också! Vi ska ju inte visa upp hur vi bor utan hur huset ser ut ;)



Nu håller vi tummarna på att ngn fastnar för de också!



Ojojoj va tiden går fort.. blir Della redan ett halvår? Tycker de var nyss ni fick henne.

Hoppas de gick bra för henne hos farbror doktor!



Nu ska Freddie och jag åka till affären..

Kram kram

2011-01-27 @ 08:23:37
URL: http://grindemyr.blogg.se/
Postat av: ♥ Erika - Mamma till två små ♥

hoppas läkarbesöket går bra för lilla sötnosen! kram kram

2011-01-27 @ 21:41:33
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Elin

Svar Linda: Är man duktig på det man gör så är det klart man ska ha credd för det!!! :) Ses den 11:e, jag och mitt hår längtar efter lite uppfräschning, behövs BIG TIME! ;)

2011-01-29 @ 22:38:08
URL: http://elincecilia.blogg.se/
Postat av: Malin

fin blogg :)

2011-02-09 @ 21:45:12
URL: http://loveisbeaty.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback