Mysig eftermiddag

Igår vid lunch kom bästa Elena och Emilia hit och gjorde Della och mig sällskap fram till sen eftermiddag! :) Lunch och en massa babbel hann vi med, trevligt med andra ord! :) Della och Emilia fick leka lite tillsammans  i babygymet :) Så kul att se dem ihop, de följs verkligen åt i utvecklingen! Nu skiljer det bara ca 100g på dem (båda vägdes i onsdags förra veckan), Della har nu gått om - tjockfisen ;) På längden skiljer det 3cm men där har E tagit täten ;)

Nu börjar det verkligen hända grejjer, min tjeja börjar bli stor - det stavs TÄNDER! :)
Upptäckte det igår när E&E var här! Elena frågade om Della hade börjat få tänder då Emilia börjat få två små, men det visst jag att Della inte fått än..trodde jag ja!! ;) När busungarna låg i babygymet kände jag ändå efter med finget i Dellas mun och till min förvåning kände jag mycket väl två små bissingar som faktiskt kommit upp en bra bit!! :) Jag har inte märkt att hon varit gnällig, konstig i magen eller likande därför har jag inte tänkt på att känna efter i munnen på henne. Nu i efterhand förstår jag dock varför snuttan ofta haft nära på hela handen i munnen och den lilla underläppen hon dragit in i munnen då och då - mamma som inte fattat nått!! ;)
Det komiska var att Elena upptäckte Emilias tänder på precis samma sätt! :) E trodde inte att E heller fått några än men när en vän frågade kände hon efter i munnen på henne och även där fanns två små bissingar! :) De följs som sagt åt i utvecklingen men så är det bara 14 dgr mellan dem, skruttungarna! :)


Till lunch igår blev det spagetti och köttfärsås :) Gott tyckte Della, kladdigt tyckte hennes mamma ;)


En närbild på bästa ungen med bästa bordsskicket ;)


Finaste bebisarna ligger och myser i gymet :)


Della tyckte att Emilias hand var mycket intressant! :)
Emilia läste bok istället :)


Sötisarna läser ur Hello Kitty boken tillsammans :)


Så här däckad blir man av att leka med bästis och sen av att hoppa i gungan :)
Min sötsate somnade såhär på bara någon sek!
Jag, E satt och pratade i soffan medans Della gick bannans i hoppgungan, som blivit favorit nr 1 här hemma :)
Della skrattade och tjohade som vanligt men på bara 1 sek föll huvudet ner i sittern, blev nästan rädd så jag var framme vid gungan direkt! Då ryckte hon till, tittade med sin sömninga ögon på mig och så somande hon till igen ;) Då for kameran fram, såklart! ;) Sen var det bara att bära in henne till henns säng där sov hon sen sött en stund.


Kommentarer
Postat av: Kristine

Hihi, sötisar då:) Jo, men det måste vi göra. Känner verkligen för en rejäl utgång. Måste bara veta vilken helg så jag kan fixa någon som tar hand om hästarna dan efter när man inte har någon lust att gå upp i ottan. Vilken helg passar bäst? Kram

Postat av: Nathalie

Söta bästisar=) Kul för dom!!

Söt som somnar i hoppgungan=) det måste vara jobbigt att hoppa=) Hon kämpar in i det sista!

Ja Nova är ganska böjlig i sina leder så ja vet inte vad hon gjorde på kortet=) och jaa ipaden är super för barn!!=)

2011-01-19 @ 14:12:44
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/
Postat av: Tess

Stora tjejen som börjar få tänder :)

Spännande och skönt att ni inte känt av riktigt på humöret att de varit på väg.



Sant som du säger, svårt att etablerar sig.

Vad jobba du med innan du blev mammaledig? Pluggat något?



Kramis

2011-01-19 @ 22:03:12
URL: http://thereseeldh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback