tors-sön

Har inte haft tid att sitta så mycket vid datorn dessa fina sommardagar som varit, har tagit tillvara på solen på dagarna och somnat tidigt på kvällarna.

Torsdagen innehöll kalas för Nellsan som fyllde 2 år! :-) Hon hade ställt till med pippikalas och bjöd på fin pippitårta :-) Trevlig var det och skutta trivdes bra hon med, hon gillar ju verkligen sina kusiner!
På kvällen var jag och Dellisen hemma hos mina päron och åt grillat och myste. Dellas moster var hemma på besök vilket snuttan såklart tyckte var myyyys, moster oxå ;-)
Della fick sova kvar, efter önskan av moster :-) Så när jag åkte hemåt vid 22-tiden låg de båda i gästsängen och sov :-)

Fredagen
började med sovmorgon, vilket inte hör till vanligheterna ;-) Kl. 09.30 vaknade vi, 10 gick vi upp och vid 10.45 åt vi frukost - vilket absolut inte sker varje dag! ;-)
På eftermiddagen åkte vi in till stan med Dellas kusiner, mamma Natha, Dellas f&f och vän med barn till Dellas faffa. Vi åt lunch på Bargarstugans Brasseri och Bageri - mycket trevligt och gott! Jag och min lilla familj tog sedan en liten promenix längs strömmen nere vid g:a Palace så Dellisen fick sova. Skönt att bara strosa runt i det fina vädret! På kvällen blev det grillat, mums!

Igår, lördag var vi bara hemma heeela dagen, ja förutom två vagnpromenader i området. Vi spenderade tid på framsidan, baksidan och uppe på treassen :-) En slappdag i det underbara varma vädret helt enkelt!
Jag och Chris beställde pizza på kvällen, satt ute och åt - mums och mys på den :-)

Söndag jag och Della tog en liten utflykt till Sörping idag med Dellas mormor och moster. Vi hade picknick i gröngräset och åt glass vid Kanalbodarna - härlig eftermiddag! :-)
Della var lite smågrinig först men efter en nap i vagnen vart hon sedan på bättre humör och busade :-) 
Tack för en mysig tripp!


Della å kalas, festfin med klänning och diadem :-)


Della åker i sin gåstol på våran, just nu ganska tomma och "betongiga" baksida


Min lilla teletubbie :-)


Min fina tokar sig med sin napp, upp och ner :-)

 
<3


Tokunge! :-)


Lite mycket av vällingflaskan?! ;-)


Så här ser det ut varje morgon under Dellas stol, mammas hjälpreda.. eller stökreda ;-)


Della tar det lungt på terassen i nya hängmattan/hammocken :-)


Snuttan skulle prompt sitta med pappas hörlurssladd i munnen ikväll, hon blev galen och började gråta så fort vi tog bort den - sötunge!


Kommentarer
Postat av: Emma

Härliga kort :-) och vad underbart skön den där hängmattan/hammocken ser ut!!



Nej inte så mkt planer för sommaren.. Bada, sola, röra på sig (som man inte kunde förra sommaren.. haha!! ) Måla lite hemma. Kolmården. Kanske Astrid Lindgrens Värld o lite småutflykter sådär.



Ni då??



Hoppas ni haft en mysig dag! Kram

Postat av: alexandra

Fin blogg! Följa varandra på bloglovin? :)

2011-06-07 @ 17:37:42
URL: http://kisskill.blogg.se/
Postat av: Sandra - Följ min gravidresa

Svar. Tack snälla.



Vad ska ni göra på eran baksida? Nu blev jag nyfiken =)

2011-06-08 @ 20:25:33
URL: http://sandrasblogg.se
Postat av: Chris

Min gosa!

2011-06-10 @ 00:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback