Myslördag

Idag bestämde vi oss för att köra på en riktig familjemys dag! :-) Eftersom vi var iväg från Della hela förra helgen ville vi hitta på nått kul med henne! Lite svårt dock att komma på vad man ska göra eftersom hon fotf är lite för liten för att själv säga vad hon vill hitta på.. ;-)
Vi bestämde att det fick bli ett besök på Mc`Donalds, för det har vi sett på hennes aptit att hon gillar ;-)
Under tiden jag gjorde iordning mig var Chris och Della ute och gungade för det gillar hon massor! Hon satt nöjt i gungan med brillorna på sig ;-)
Väl på donken åt Dellisen nuggets och pomme som bara den! Dippade i bea gjorde hon oxå..hehe :-)
Lilla sessan är ju som bekant ingen matälskare utan föredrar oftast "mellanmålsmat".. Har det faktiskt ganska kämpigt med hennes mat eftersom hon inte har en enda rätt som hon verkligen gillar! Oftast blir det bara några små tuggor, att hon gapar, gillar och vill ha mer mat sker inte så ofta.. Sååå svårt att veta vad man ska laga till för nått då.. Därför var det kul att se henne sitta och stoppa i sig bit efter bit idag, även om det inte är den nyttigaste maten direkt.. men vad tusan, att bjuda på den någon gång sådär tycker jag inte är fel!

Vi åkte sedan till Plantagen och köpte lite nya uteblommor som vi ska plantera i krukorna vi har framför huset. De som är där just nu har sett bättre dagar.. ;-)
Candyland blev nästa stopp! :-) Della gick omkring och höll mig i handen och sa "oj,oj,oj", ett av tre ord hon använder flitigt - "mamma" och "bappa" är de andra ;-)
Hemma igen blev det Pippi film, vilket Della fattat tycke för - kul!! :-) Härligt att hon nöjer sig med lite annat än bara Teletubbisarna ;-)

Sötisen var såå trött ikväll eftersom hon bara sovit 1 tim och 20 min idag! Efter ett bad somande hon som en stock. Chris somnade också då han skulle söva henne ;-) Della bar jag in till sin säng för 1 tim sen och Chris ligger fortf med kläderna på i sängen och sover..hehe :-) Ska göra honom sällskap snart för imorn fm åker vi till IKEA och då vill jag ha samlat på mig lite sömn och ork.

Hoppas ni har en fin lördagkväll!


Coola tjejan i sin gunga idag! :-)


Kommentarer
Postat av: Carro

Ja det ska bli väldigt skönt o komma till värmen nu när det har blivit höst här :) Charlie har plats på dagis från 1 nov. Jag ska börja jobba 1 dec så vi tar det lite lungt med inskolningen. Visst är det jobbigt när dom inte vill äta ordentligt! Charlie vill mest sitta o pilla själv med maten nu o allt hamnar ju inte i munnen direkt! Det är inte mycket som Vincent tycker om, man kan ju bli galen :)

Postat av: Emma

haha.. sööt!!!

2011-10-11 @ 10:25:59
URL: http://emma1983.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Värst vad länge ni har myslördag det är ju snart lördag igen;))

2011-10-13 @ 19:31:22
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback