Storstan

Tänkte göra ett litet inlägg om helgen som var, Sthlms trippen som jag och Chris gjorde på tu man hand ;-)

Anledningen till att vi åkte upp till storstan var att Chris fick en stockholmshelg med boende och pengar till shopping av sin mamma och pappa i examesnspresent! :-)
Även jag fick ta del av presenten eftersom jag fick följa med ;-) Det tackar jag för, för det var verkligen välbehövligt att få åka iväg själva och ladda batterierna tillsammns! :-)
Vi bodde på fina och carmiga 
Radissonblu Strandhotell Stockholm precis intill Nybroviken så läget var perfekt, nära till både Östermalm, G:a stan och till varuhusen i "city".

När vi kom upp på fredagen lastade vi i princip bara av vår packning på hotellrummet för att sedan leta upp någon bra restaurang. Eftersom vi kom upp ganska sent (kl.19 pga av bilkö) var vi ganska hungriga och slog till på Zanzibar som ligger på Norrmalmstorg. Verkligen en restaurang jag kan rekommendera! Fint, god och framförallt mycket mat fick man, dessutom var det härligt att kunna sitta ute under infravärmen trots att det var kväll! Efter middagen gick vi Nybrogatan ner och spande in allt folk som hade letat sig ut i stockholmskvällen.
Väl på hotellt satte vi oss i en soffa vid baren, Chris med en öl och jag med en god Strawberry Daquire - ak-fri såklart ;-)
På lördagen vaknade vi vid 07.30, sovmorgon för oss då lilla Dellisen brukar väcka mamma och pappa runt 06 ;-)
Efter att ha gjorde iordning oss gick vi ner och åt en lång och god frukost! Sååå lyxigt att bara ta för sig av den goda buffèn och framförallt bara kunna lämna disken på bordet ;-)
Vi gick sedan ut på stan och shoppade, me like!! ;-D
Vi hittade det vi tänkt köpa ganska fort så vid lunch var vi i stort sett klara med shoppningen, brukar bli ganska effektivit shopping när Chris är med men det är väl lika bra för han är lite mer ekonomiskt lagd än jag..hehe ;-)
Vi gick då till Kungsträdgården, satt oss i solen på ett utefik och åt lunch - lugn och ro lovely!! :-)
Vi satt där i närmare 2 tim sen blev det en snabbis in på Zara för att inhandla en overall till mini, hittade en jätte fin! :-)
Vi gick sedan ner till Nybroviken, strosade runt längs kajen i väntan på Sightsing båten vi hade bokat biljetter till. Vi sa båda två på morgonen att det skulle vara skönt med en båttur eftersom det var kanonväder!
Hann även med att sätta oss en stund i sofforna utanför hotellet, slapp på hög nivå!! :-)
Själva båtturen var slapp den med, härligt att sitta och guppa runt Djurgården i 50 min och checka in vackra platser, byggnader och hus - rekommenderas vid fint väder! :-)
En siesta på rummet hann vi även med innan vi vid 20 befann oss i gamla stan där vi hade bokat bord för kvällens middag på restaurang JT -  fint ställe med riktigt god mat! :-)
Vi hade egentligen inte tänkt gå vidare för vi var så trötta efter maten men när vi kom ut i friska luften piggnade vi till och gick in på en annan restaurang och slog oss ner i baren. Där fastnade vi i över 2 timmar! ;-) Så härligt att sitta där och sippa på en drink och bara prata om allt mellan himmel och jord! <3 Välbehövliga stunder denna helg som småbarnsföräldrar.
Vi gick även in en snabbis på fina Grand Hotell (som låg precis bakom/framför vårat hotell) och slog oss ner i baren där med. Fintfint ställe kan jag lova, nog det lyxigaste i stan! :-)

Söndagen bestod av frukost, utchekning, en sväng på stan och till sist en fika i kungsträdgården tillsammans med min syster och henne karl som kom in till stan för att möta upp oss (de bor i Nacka) :-)
Mysigt att träffa sis en snabbis eftersom vi inte ses allt för ofta nu när hon bor i storstan..

Väl hemma igen mötes vi av en glad liten fisunge som glatt kom krypande emot oss hemma hos min föräldrar :-)
Så underbart att ha någonting så fint att längta hem till, bästa Dellisen! <3

Batterierna laddade jag en hel del i helgen men de var typ slut vid måndagslunchen..hehe ;-)
Småbarnslivet - krävande men samtidigt den bästa tiden i livet! <3


Älsklingen checkar ut över Nybroviken och Sttrandvägen, inte helt fel utsikt att borsta tänderna till ;-)



Jag fönsterchillar ;-)


Påväg ut för lite shopping! :-)


Fika till mig och en öl till babe i Kungsträdgården som bjöd på strålande sol ljumen luft!


Jag njuter i solen! :-)


Min karl med de nyinköpta brillorna från Ray Ban - finis! <3


Kommentarer
Postat av: svärmor

Det var ni värda en liten tripp till storstan! jättefina bilder! skönt för er med lite avkoppling o go mat:)

2011-10-07 @ 17:02:37
Postat av: Emma

Vad härligt! Mysigt! Det är något man, iaf vi bheöver bli mkt bättre på att ta, egentid som par!



Fina bilder! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback