Tiden som inte stod still..

Det är verkligen heeelt galet vad fort veckorna går!! Jag hinner ingenting känns det som, förmodligen för att jag har ett heltidsjobb som gravidmamma vilket innebär en plockande, städande, underhållande, tröstande, kokerska och lekkompis som passar upp hela dagarna på en alltmer busig 14-månders trollunge ;-)
Att kroppen inte rör sig snabbare än i slowmotiontakt nu också med kanonkulan till mage underlättar inte läget direkt heller.
Platt fall som en padda på kvällen på den lixom! ;-)
Jag ska verkligen inte klaga för livet jag lever nu är livet jag ALLTID drömt om - man (dock inte gift med..än ;-), barn, hus, jobb och en liten krabat i magen! <3 Vill ta vara på tiden så mycket som möjligt för snart sitter man där på äldreboendet och dagarna känns långsammare än man någonsin kunnat ana. Barnen och förhoppningsvis barnbarnen och barnbarnsbarnens besök är höjdpunkten i ens tillvaro, dock lever de säkerligen det där "stressiga" dagarna som man själv lever nu och besöken kanske inte blir de flitigaste - DÅ, längtar man nog till de dagarna man kände sig behövd, hur stressigt och kämpigt det är kunde vara.

SÅ - trots att jag kan muttra lite när Della för 5847 gången river ut både den ena och andra lådans innehåll och man ligger där på alla fyra med magen nästintill hängandes i golvet (galmigt värre ;-) och plockar tillbaka allt i lådan eller disktrasan man vrider ut för 73836 gången vid kvällens slut, kan jag inte önska mer av livet just nu.
Småbarnsåren är tuffa med all den uppassning det innebär men herrejisses så mycket det också är!
Det går inte en kväll utan jag och Chris sitter och pratar om Dellas upptåg hon stått för under dagen ;-)
Ni är säkert många som återigen undrar "men hur ska hon orka 2 om hon inte orkar 1" ..men -Hey, jag är gravid i v.36 - stor som ett hus om magen just nu med sammandragningar och flås som jag vet inte vad. På detta tar jag hand en 14-månaders tjeja (självklart är vi två på em/kvällen och natten) som inte går själv en vilket innbär många lyft och bärande på höften. Som sagt, det kommer säkert bli galet mycket mer av "fullt-upp" när bebben kommer men då har jag min vanliga kropp igen! De flesta som blir gravida med 2:a, 3:e eller 4:e barnet har ofta de äldre syskonet/syskonen på dagis och får iaf 15 timmars extra avlastning per vecka.

Förutom idag och vi varit hemma hela veckan, dels för att Della är förkyld men även för att jag helt enkelt inte haft ork. Skönt att bara vara hemma men man blir lite kokko också utav det och det dåliga samvetet för att jag inte kan aktivera skutta så mycket som jag vill gör sig ständigt påmind..
Kokko blir jag av att städndigt se allt jag borde, fast ändå inte, här hemma - vardagssysslorna.
Man tänker helt enklet mer på det den där fläcken på glovet som man kanske egentligen inte skulle lägga märke till om man är i farten och inte hemma hela dagarna. Sånt stör mig, alltså inte fläcken i sig utan att jag måste ströra mig på den!! ;-)
Allt detta med Dellas mage som envisas med att vara hård påverkar både mig och sessan - ledsen och uppgiven sessa som har det kämpigt med att bajsa = trött och uppgiven mamma :-(

Ojoj, skulle kunna sitta här och skriva ett inlägg lika långt som en månads alla inlägg..hehe ;-) Bäst att passa på för att ta upp locket till laptopen orkar jag kanappt inte på kvällarna eftersom jag och Della brukar somna vid 20, jag med kläderna på ;-)

Aja, det blev ett ihopplock av lite tankar och känslor som lever med mig just nu och som jag skrivit tidigare är ju detta min dagbok  (okey i mitt fall mer en "veckobok" ;-) som jag skriver mest för min egen och familjens skull(familj - främst syster som inte bor i stan och såklart ändå vill följa skutta :-)
Förhoppningsvis kommer även Della och mini tycka att bloggen är kul att kunna gå tillbaka i och läsa och se bilder.
MEN, såklart är det jätte kul att det även finns andra som också kikar in här!! :-)

Hoppas ni får en trevlig och mysigt helg, det ska vi ha!! :-) <3


Min älskade röjerska har slängt ut alla saker ur skötbordet! :-)
Henns största nöje om dagarna så självklart låter jag henne hållas..till viss del ;-) <3


Della pruttar med munnen och är superglad över att ha hittat tvättlapparna! :-)


Chillar lite och nöjd över jobbet som röjerska nr 1 ;-)


Min älskade lilla busflicka med sötaste gluggen i stan!! <3 :-)


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Du kommer fixa det galant Elin!!! Släpp alla måsten nu och försök att bara vara :-D



Mille var ju oxå väldigt hård i magen - prova att utesluta laktos o se om det hjälper?! Jag vet, det är lite jobbigt med vällingen men det finns en mjölkfri variant. Gillar hon inte den så kanske du kan ta 80/10 för att få lite smak av den vanliga :-)



Det kan vara värt att prova iaf ;-)



Kram till er <3

2011-10-15 @ 09:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback