Inte utan min Tigis!

Dellas favvo nummer 1 (ja, förutom mamma och pappa förtsås ;) är hennes Tigis, en tiger dinglis.
Den har varit med från första stund, ja Tigis var till och med och välkommnade Della till världen inne på op-salen :) I BB-"baljan" låg han sedan och värmde Della, så det är inte konstigt om våran tjeja är fäst vid sin randiga snutte :)

När vi planerad dopet och kom till själva planeringen kring fikat hittade jag
Lindas blogg med bilder på de galet underbara tårtor hon bakar och dekorerar :)
Vart helt exalterad och tänkte att hon kanske ville hjälpa oss med tårta till dopet.
Sagt och gjort mejlade jag henne och till min stora glädje sa hon att det kunde hon! :)
Nästa steg- hur ska tårtan se ut?! Gick igenom flertalet av bilder på de fina tårtor hon hade ådstakommit och jisses vad många ideèr jag fick, FÖR många för att rymmas på EN tårta ;)

Efter att ha målat upp tårta efter tårta i huvudet bestämde jag mig för att denna tårta skulle vara personlig, dekorerad med något som förknippas med Della. Jag tänkte bort de typiska doptårtorna med skor, dopklänning osv och började sedan fundera på vad Della själv skulle valt om hon kunde välja själv :)
Kom då att tänka på Tigis!
Klart hon skulle valt sin älskade Tigis på tårtan, vad annars?! :)

Frågade Linda om det fanns någon möjlighet att hon skulle kunna göra något som liknade en tiger-dinglis.
Hon sa att hon tidigare tänkt tanken på att göra en tårta med dinglis på, dock trodde hon det skulle bli svårt att göra just tiger-dinglisen..
Förtod henne, tigern med alla dess ränder är väl inte det lättaste att ge sig på, lättare (säger jag som inte ens kan rita en dinglis) vore om Della hade kärat ner sig i en ko-dinglis med inte fullt så många pysseldetaljer på..
Men nu var det tigis det var frågan om så jag började tänka om igen och fastnade såklart i det rosa prinsessa träsket med krona, stjärnor och hjärtan, sååååå olikt mig när det gäller Della - ya right! ;)

Kunde dock inte släppa tanken på hur fint och personligt det ändå vore med tigis på tårtan!
Frågade Linda lite försiktigt igen och påpekade att dinglisen inte på nått sätt behövde vara identisk, bara det fanns en brun-orange-randig sak på tårtan! :)

Till min stora glädje, IGEN, sa nu Linda att hon ändå skulle försöka ge sig på att göra tigis på tårtan- JAAA! :)

Jag betsämde att tårtan skulle vara en tvåvåningstårta då det inte är så vanligt förutom till bröllop.
Frågade Linda vad det fanns för smaker och fick en länk tillbaka som svar..
Å herre jisses, hur skulle jag med mitt andranamn "Beslutsångest" bestämma vad för smaker vi skulle ha?! :D
Trodde man skulle få välja på jordgubb, hallon och på sin höjd kanske blåbär men tji fick jag och velandet satte igång.. ;)
Kom på att eftersom det skulle bli tvåvåningstårta kunde jag ju välja två smakkombinationer! :)
Det blev hallonmousse och dumlekola i den översta och jordgubbsmousse och glasscream i bottentårtan.

Var så förväntansfull när Chris åkte iväg på fm på själva dopdagen för att hämta Dellas tårta! :)
Hade även fått en hint av Linda som mejlade att tårtan hade blivit över förväntan, kul! :)

Här är några fina bilder jag valt ut som visar hur mycket Della gillar sin bästa tigis!


Chris innan op, iklädd de gröna skyddskläderna med den rosa lilla mössan och tigis :)


Della endast ett par timmar ung, sååå liiiten :)
Tigis sitter självklart i baljan och vaktar sin nya ägare ;)
Inte visste väl tigis då hur mycket kramande, gos och även lite dreggel och kräks han nu skulle få utstå.. ;)


Min fina skutta i våran säng endast 3 dgr ung med tigis brevid.


Della 1 månad.
Tigis och Della provsitter/ligger babysittern för första gången! :) 


Della håller stadigt sin tigis i handen, 2 månader <3


<3


Della 3 månader!
Radarparet tar en vilostund i mammas och pappas säng :)






Della 4 månader, min skutta <3


Här kommer nu resultatet av tigistårtan! :)


DADA!!! :)
Liiiiite fin va?! :)


Dellas FINA tårta med tigis och rosa detaljer, kunde ju inte välja bort det rosa helt ;)!


Tigis har fått en tvilling! :)
Chris kom på den genigala idèn att hänga tigis på en hushållshållare för att dem som inte sett tigis skulle se så lika dem var! :)


Bordet med dopfikat


Della stoltsera, dock lite trött men glad framför sina tigisar ;)


Det finaste man har sätter man på bordet :)

Tja kompis! ;)

Min älskade lilla skutta med sin älskade lilla tigis <3
Della tackar Linda med att skicka över en stor kram för sin fina doptårta! :)













Kommentarer
Postat av: Nathalie

Tigis kommer att följa henne lääänge:)

Så söt när hon håller tigis i handen!!

Du fick mitt sms igår va om barnmaten? att man ska köra på så mycket hon vill ha och inte räkna teskedar..Vi hade med oss burkmat t Thai men Nelly var ju 6 mån då!! Ammade, gav välling och sen burk och fruktpuré till lunch!! Kram!!

Postat av: Jessica, Alva och Vilmer!

Helt underbart fin . Var den god oxå?

2010-12-03 @ 09:52:21
Postat av: Anonym

Helt fantastiskt fin tårta!!!!!

2010-12-03 @ 10:09:07
Postat av: fammo:)

Vilken söt liten ängel:) såå fin hon är! jättefina bilder! kramizar till sötaste Della

2010-12-03 @ 18:57:09
Postat av: Linda Runn

Åh Elin!

TACK så jättemycket. Det var verkligen jätteroligt att få baka tårtan och speciellt få göra Della´s "Tigis".



Många Kramar tillbaka

/Linda

2010-12-04 @ 16:18:46
URL: http://lindarunn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback