Mammakläder

Har fått frågan vart jag köper mina mammakläder.
De mammaplagg jag har är köpta på H&M. Tycker det är bra priser på kläderna, har inte lust att lägga ut mycket pengar på kläder som bara används i några månader.. I och för sig resonerade jag så när skutta låg i magen oxå och 6 månader efter hennes ankomst var man på smällen igen, så om vi fortsätter att producera i denna takt lär väl alla plagg i garderoben bytas ut till mammakläder..hihi.. ;-) Nja, nån måtta får det vara på "göra-barn-fronten", nästa unge (om det blir någon) får allt vänta på att bli till ;-)

Kläderna från H&M sitter väldigt bra och basplaggen är stilrena och snygga i formen!
Förra grav köpte jag på mig 2 jeans, 1 kofta, 2 t-shirts och flera olika linnen. Linnen:a har jag även haft emellan då jag inte var gravid. Denna gång har jag köpt 1 par byxor, utökat med 2 linnen till och en mysdress.
Förövrigt använder jag en hel del av mina gamla kläder då jag gillar tunikor vilket passar bra som gravid.
En del nya plagg har jag även köpt som vanliga kläder, fast 1-2 stl större.

Fick en fråga om jag har några mammakläder till salu och det har jag tyvärr inte då jag själv måst ha dem ;-)
Inte så direkt att jag shoppat upp en ny garderob.. Så de plagg jag har användas flitigt ;-)

 Förra veckan fick helt oväntat och spontant ett presentkort av min snälla svärmor på just H&M, hur snällt är inte det?! - vääldigt enligt mig ;-) TACK snälla!


Köpte denna sköna och avändbara mammadress!
Det är sånna här plagg som går åt då jag även är mammaledig och skrotar hemma en del.


Hot mama i de hetast byxorna..eller inte ;-)
Lätt skönast nu med den växande magen iaf!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Vilken härlig mysdress. Den ska nog jag också slå till på vart efter!



Vi har faktiskt reda köpt vagn, det blev en Singel Urban Jungle denna gång. Limpan får åka ståbräda när vi är ensamna och så har vi ju en sylky till honom om vi ska ut på långprommis hela familjen. Hade ju Teutonia Spirit till Limpan men den var jag inte riktigt nöjd med så nu fick det bli en ny. Vi beställde den från Pramworld (england) för ca 3000 kr billigare än i Sverige.. den kom på 3 arbetsdagar och allt var med. Monterade den igår och det känns superbra! Har ni funderat på vagn? Kan verkligen rekommendera pramworld (
http://www.pramworld.co.uk/) för vagnköp, som sagt vi fick den 3000 kr billigare än i Sverige! Lycka till! Har ni sökt förskola? Blir det Båten?Kram

2011-08-31 @ 10:46:54
Postat av: svärmor

Varsågod Elin! Det var så lite såå..hoppas du hittat sköna mysiga kläder:) Finaste svärdotter med sin fina mage! alltid så fin! kramizar

2011-08-31 @ 17:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback