Marknad

Imorse bestämde vi att ta en sväng in till stan för att besöka tivolit och marknaden som stannat till i stan nu under Augustifestivalen. Vi visst av väderprognosen att det skulle bli regn på eftremiddagen så vi åkte in redan vid 10 tiden. Det är ju Dellas sovtid och såklart somnade hon i bilen rätt så fort. Tänkte att hon skulle vakna när vi kom fram för händer det saker runtomkring kan hon ibland hoppa sin förmiddagslur för att sen sova längre på em, ex när vi varit på babysången. Men när vi hade parkerat och skulle lyfta över henne till vagnen var hon helt däckad och fortsatte sova som en stock ;-) Vi passade då istället på att ta en runda på marknaden, tänkte att vi kunde gå till karusellerna när hon hon vaknat.

Maknaden innehöll i vanlig ordning en hel del kraffs, inga orginella prylar direkt.
Jag var dock ute efter ett par nya foppisar då jag fick slänga mina för ett ta sen. De var svarta och hade stått på balkongen ett tag, när jag väl skulle använda dem var de för små! Solen hade krypt dem! ;-)
Hittade ett par "fina"..eller nae, fina är de inte utan bekväma och praktiska är orden ;-)
Chris passade på att köpa sig ett par han med och Dellisen, som redan har ett par fick foppisar i större stl till nästa sommar.

Vi gick sen in mot Ströget och åt lunch, då hade Dellisen vaknat och satt nöjt och pillade i sig av både kebab, pastasallad och lite pomme ;-)
När vi väl hade ätit klart och skulle gå mot tivolit igen hade det såklart börjar regna.. Så någon karusell för skuttas del blev det inte, istället åkte vi hem och fikade sen somnade vi alla 3 och sov i 1½ timme - skönt! :-)

 
Triss i foppisar! :-)




Vi köpte ett varsitt märke för att få lite personlig touch på dem ;-)


Chris köpte en t-shirt till Dellis, lite kartig va?! ;-)
Jag fick fota allt fort efter som jag hade en liten huligan som skulle roffa åt sig det jag skulle ta kort på ;-)
Ni ser hennes hand som i nästa sek drog åt sig tröjan! :-D


Kommentarer
Postat av: Emma

Vi hade oxå tänkt oss en tur på marknaden men det blev inget för när vi var klara med lunchandet började det ju regna så det blev inget karusellåkande för oss heller!

Fin tröja :-))



kram!

Postat av: Mamma till William och prinsessan i magen :)

God eftermiddag söta..Fina inköp.Ha en skön söndag.kram kram

2011-08-21 @ 13:23:47
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Tur att ni fick tag på foppisar!:)

2011-08-22 @ 10:59:51
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback