Mini i magen

Fick lite ångest nu ikväll över att jag inte hunnit skriva så mycket om magen och graviditeten.. :-/
När Della låg i magen fick hon en hel drös uppmärksamhet, eller ja..magen ;-) Denna gång går det av bara farten och jag tänker inte på att knäppa lika många bilder, läsa om graviditetsveckan osv.. Iof tror jag det är ganska vanligt med andra barnet då man har liite mer att stå i än då man fick första barnet ;-)
Måste bli en aning bättre på att ta bilder i alla fall, kul att kunna jämföra samt även för "mini" att oxå ha lite bilder från när hon/han låg i magen precis som Della har :-)

Hur som helst så mår jag väldigt bra hittills! :-) Jag är otroligt glad över att jag slapp de gigantiska svullna fötterna nu i sommar! Förra sommaren såg de groteska ut!! Minns ni bilden jag la upp..haha ;-D
Återstår att se om de istället blir toksvullna så där lagom till oktober...hmmm..?! Isåfall är det väl bara att säja - hej Uggs! För några andra dojjor lär jag då inte få på mig! Flippflopp och Foppafofflor blir nog lite väl kallt och aningens fel för årstiden ;-)
För några veckor sedan hade jag grym ryggvärk, precis den värken jag hade då jag väntade Skutta! Shit tänkte jag, ska det redan börja?! Kommer väl inte kunna gå i v.30! Med Della kom värken ganska tidigt oxå men den blev mer intensiv runt v.30. Konstigt nog kom det nu till en vecka då det bara blev bättre och bättre..nu är det inte alls så farligt! Visst ont har jag när jag ex. suttit ner på golvet och lekt med skutta och ska ställa mig upp, då värker det i korsryggen/svanken, genom skinkorna och ut på baklåren.. Men för några veckor sen "låste" sig hela kroppen pga av smärtan och jag blev i stort sett sittande på golvet uatn att komma upp!
Återstår dock att se även där, kan ju bli värre igen framåt de gångna veckorna..

Det enda jag kan komma på nu som är lite kämpigare i denna graviditet är att jag ofta bär omkring på två.. En i magen och en på armen ;-) Eftersom Della inte går än och fram till för en månad sen inte kröp blir det en hel del tunga lyft! Kommer ihåg att när jag väntade Della vågade jag knappt bära något tungt utan lejade bort det till nån annan, nu finns det inget alternativ så att säga ;-) Klart Chris hjälper till så mycket det går men samtidigt vill jag inte att Della ska "lida" över att mamma är på tjocken! Jag vill kunna göra allt det för henne som jag skulle kunnat om jag inte var gravid, leka, bära och ha samma ork...men tyvärr går det ju inte helt ihop sig alltid :-/ Dåligt samvete?! JA!

Försöker ändå tänka på att Dellisen är så pass liten att hon inte rikitgt förstår och inte kommer att minnas att mamma inte orkade lika mycket. På så sätt tror jag det kan vara värre om man har en 2 eller 3 åring och väntar fler barn. Iof slipper man såklart det, att bära på lika mycket men samtidigt uppskattar säkert barnet mer att man är delaktig i barnets lekar.
Likadant är det nog när syskonet väl tittar ut..
I vårat fall kommer vi ha 2 st blöjbarn, Della kommer fortf kräva en hel del av oss då hon forft är så pass liten, dock på ett annat sätt jämfört med en 2-3-åring.
Uppmärksamheten och svartsjukan kommer säkert finnas där men jag tror föräldrar till sörre syskon upplever det mer.
Summa summarum spelar det ingen roll om man skaffar barn tätt eller med några års mellan rum, finns för- och nackdelar med båda om ni förtår vad jag menar! :-)
Såklart är ju ett sykson i slutändan en enda stor FÖRDEL, både för det/de första barnet/barnen och för föräldrarna - alla barn är en gåva, livets största gåva! <3




Mini i magen <3
Magen ikväll v.27 (26+2) byter vecka på tisdagar!


Suddig bild på en lite trött mamma nu ikväll ;-)


Samma vecka med Della i magen :-)


Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Vilken fin mage! Grattis!!



Hittade precis hit via Hannas blogg och måste bara säga att ni ser ut att ha ett väldigt fint och fräscht hus!



Ha en fin dag! Kraam /Katta

Postat av: Mamma till William och bebis i magen

God kväll söta..Vilka fina bilder på din fina mage.Ha en skön helg..kram kram

2011-08-12 @ 20:39:00
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback