Storhandling och kalas!

Dagen idag har gått i ett känns det som, var först för 1 tim (skrev vid kl 23) sen som jag slog rot i soffan!!
Della vaknade runt 07 tiden efter att ha sovit halva natten inne hos oss. Hon vaknade vid 02 tiden och var ledsen, gick in och stoppade om henne, då blev hon tyst och försökte somna om men när jag gick ut ur rummet började hon gråta igen.. Trött som jag var tog jag den enkla (och mysiga;-) vägen, lyfte upp henne och bar in henne till oss och där somnade vi båda två om rätt så fort! ;-)

Efter Dellas fm-nap och lunch åkte vi inåt stan med sikte mot stans bästa barnbutiker
- Lilla Snigel och Mitt Lilla Krypin. Presenter till 2 stycken 1-åringar stod på listan! :-) Finfina saker kom jag med ur båda butikerna, kan inte hända annat när man varit inne i dessa butiker och kikat runt - tokfina saker! :-) Kunde inte låta bli att köpa två presenter till våran lilla blivande 1åring oxå ;-)
Vi åkte sedan mot Ingelsta Shopping där det blev en fika/mellis, en sväng in på Cubus för att leta kläder i en större stl till min växande kropp (behövdes då magen växer på!) och till sist blev det en rejäl storhandling på Maxi.
På vägen hem åkte vi förbi Burger&CO som åter igen öppnat i stan. Det blev att åka hem ge skutta mat, trycka i oss våran, lasta in från bilen och in med varor i kyl&frys. Min snälla pappa kom även förbi och hjälpte oss med våra brunnar på tomten som det blivit stopp i. Bästa pappa hade även under dagen klipp och gjort våran gräsmatta så fin + sädat undan lite bråte - tack för att du ställer upp och gör sånt för oss! <3
  Sedan knatade bort till "granngrannarna" där lilla I igår blev 1 år!! :-) Hurra, Hurra!! :) Vi och Chris systers familj var nämligen inbjudna dit på lite fika! :-) Så ikväll har vi moffat goda kakor och bakselser..mmmums! ;-)


Äter mellis på Lindahls :-)


Jag och Dellis! <3


Della och kusin äter kalasfika!


Della har aldrig ätit så mycket gottit innan! Det blev tårta, russin och en hel piggelin! ;-)


Svägerska, Andreas och min älskling smaskar i sig goda kakor :-)


Della åt upp hela glassen och blev helt tokig när den tog slut. Hon slängde huvudet bakåt och började storböla..snuttan ;-) Det ska tilläggas att hon var skapligt trött då oxå så separationsångesten från glassen blev extra stor ;-)


Della avslutade kvällen med att jobba lite vid pappas dator ;-)


Hard working bussiness-baby! ;-)
 


Kommentarer
Postat av: Emma

har oxå en liten som är helt tokig i piggelin!! :-)

Postat av: Emma

Haha.. jaa det är nog den minsta jag sett oxå ;-)



Ok, ja jag kan förstå att det är vackert.. Jag är oxå höjdrädd så jag är lite skeptiskt till hur jag ska fixa det oxå.. men jag gillar ju safari-djuren så mkt o jag har hört så mkt positivt så jag bara måste ju upp!!



Ok, ajdå :-( Jaa det är inte lätt att vara gravid när man har en liten :-( Jag hade ständigt dåligt samvete när jag inte orkade leka med Tilda.. men det är ju en så kort tid o snart kan du leka somvanligt igen :-)



Jodå det är bara bra med oss! Saknar sommarvärmen bara! Trött på deta gråa väder :-(



Ha en fin helg ni med! Kram!

2011-07-16 @ 09:42:39
URL: http://emma1983.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

Här var det många söta bilder..kram kram

2011-07-16 @ 11:38:33
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

Jag gillar din blogg så jag länkar den på min sida..Hoppas att det är okej..kram

2011-07-16 @ 11:40:06
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback