Midsommarafton

Vi hade en supermysig och trevlig midsommar med min vän Oya och hennes familj!
Så jäkla kul när man träffar folk man lixom verkligen går bra ihop med! :-) Faktum är att för 5 månader sen kände vi inte varann..hehe ;-)
Chris, jag och Della träffade Oya och hennes lille son Ludvig på en tandläkarinformation för våra kottar. Hon berättade att hon läste min blogg och gjort under tiden jag väntade Della då hon oxå var gravid samtidigt, sen började vi tjattra på kan man säga :-) Det visade sig att det bara skiljer 6 dagar mellan Dellis och Ludde! :-) Eftersom vi tränar (läs: hon tränar jag är medlem;-) på samma gym bestämde vi för att gå på ett pass tillsammans och efter det har vi träffats några ggr med våra små skatter. Kul att se barnen ihop och hur de utvecklas varefter månaderna går! Nu ligger ju Ludde en aning före med det mesta men ändå ;-)

Back to midsommar. - Vi bestämde att vi skulle fira midsommar ihop! Oyas kille hade varken jag och Chris träffat tidigare men det visade sig var en mycket trevlig prick :-) Deras lilla dotter Lova var såklart oxå med :-)
Vi började dagen uppe i Aborreberg. Där blev det lite picknick i det gröna och den obligatoriska dansen kring midsommarstången, allihopa stod och dansade små grodorna! ;-)

Vi gick sedan hem hit. Barnen blev små söta huliganer med alla leksaker, Oya och jag styrde i köket medans grabbarna skötte grillen men en bira i handen - nån som känner igen sig?! ;-)
Della som både blev hungrig, trött, var hård i magen och kli i tänderna blev efter ett tag väldigt ledsen så efter några tuggor mat och tårar fick hon en supp, sin pyjams och vällig och efter en rejäl bajsblöja blev hon superglad! :-)
God grillmiddag blev det och New York cheescacke till efterrätt! Vid 20 tiden åkt de hemåt då barnen började bli lite trötta och föräldrarna med tror jag.."takgrejen"..haha ;-D Sen somnade jag när jag skulle natta Della ;-)
Tack för en trevlig midsommar! :-)


Fina midsommartjejan med krans i håret som  mormor kom förbi med på morgonen <3


Så fin!


Hjärtat på picknickfilten i Abboreberg!
Tycker hennes klänning är så fin, så där söt-sommrig - från Lindex


Prinsessan! <3


Lova är framme och spanar in Dellisen :-)


Gänget fikar


Jag och Oya med våra små som såklart ska titta åt varsitt håll.. :-)
Inte alltid lätt att få till bilden som man vill med barn..men huvudsaken är ju att mammorna ler och blir fina på kort eller hur Oya?! Haha ;-)


Mor & dotter!


Pappa och Dellis dansar kring stången! :-)


Alla ska dansa på midsommar! :-)


Della fick en liten present av L&L med familj - gulligt! :-)


Bus på hög nivå! :-D Spana in Ludde som är på väg in under pallen..haha :-)


Lova satt i Dellas rum och hittade ett och annat spännande att leka med :-)


Della åker i gåstolen och drar sin dockvagn/lära-gå-vagn samtidigt! :-)


Ludde äter pastasallad, mycket pastasallad! ;-)


Della fick sitta i babysittern under tiden vi åt eftersom hon redan hade ätit ;-)


Så här kan det se ut när två barnfamiljer träffats! ;-)


Inte en låda finns kvar i hyllan..haha :-)


En nöjd, glad och trött blomstertjeja i röran som gillade sin första midsommarafton! :-)





Kommentarer
Postat av: Emma

oh vilken fin midsommartjeja!!!



ja sådär ser det ut nästan varje kväll innan jag går sista röja-leksaker-rundan för dagen!! men det är härligt! liv o rörelse!



kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback