Hemmamys

Della och jag har den sista tiden spenderat ganska mycket tid hemma eftersom min ork börjar tryta mer och mer. Att ta sig iväg någonstanns känns som ett ganska stort projekt och orken är ofta slut innan vi kommer utanför dörren ;-) Vi myser på här hemma istället och boar inför Dellas lill*syskons ankomst! <3
Som tur är har Dellas snälla pappa fixat en gunga så vi slipper gå till lekparken varje gång vi vill ut och busa, för lite utelek minst en gång om dagen försöker vi få till!

I tisdags var jag dock tvungen att åka till jobbet för ett möte och Della fick såklart följa med! :-)
Hon skötte väl sig sådär..ville äta pappren som mamma skulle skriva på och spilla russin över hela konferensrummet ;-) Hon tyckte det var spännande att utforska mammas arbetsplats så still var hon inte precis, blev därför en hel del lyft och "ajja-bajja" ;-) Hon sov när vi åkte dit men efter lite lunch och bus i lunchrummet började hon bli trött och grinig och herrejisses vilken skrikfest det blev när jag skulle byta blöjan på henne!!
Var heeeel slut när vi väl kom tillbaka till bilen för att ta på ytterkläderna var ju heller inte poppis..
Tog en välfrötjänt Mc'donals drive efter att skutta somnat på 2 röda ;-)

Gick till affären idag och den promenaden med barnvagn gör jag inte igen förns bebben är ute! Fy tusan vad det tryckte på och sammandragningarna kom stup i ett.. Värst var på hemvägen när jag hade varukorgen under barnvagnen lastad med varor. Ibland tror man att man är superwomen och tror sig orka mer än vad man gör ;-)

Imorn ska vi dock ta oss till minisången för det tycker jag att vi båda behöver nu efter några hemmadagar. Della får sjunga och träffa sina kompisar och jag får tjattra med mina mammavänner! ;-)


Della gillar verkligen att vara i sitt rum och röja omkring :-)
På morgonen när vi kommer ner till köket och jag sätter henne på golvet kryper hon snabbt som attan in i sitt rum och ställer sig i sitt kök och pysslar sen sätter hon sig på glovet redo för att se Pippi ;-)


Röjerskan fixar och donar ;-)


Sötisen med sin "skutta-ryggsäck" som hon fick av f&f när vi var på Kolmården i somras :-)


Min fina lilla tjeja <3
Tittar på pippi!


Slappar på morgonkvisten efter frukost och en hel del bus.


Snuttan!


Kommentarer
Postat av: Nathalie - mamma till Nova&Nelly♥

Så söt i sin skuttis-ryggsäck!=)

Hon verkar gilla sin tv också=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback