BM

Igår var jag hos BM och checkade läget med mig och mini! :-)
Gick in i vecka 30 i tisdags!! Tåls att säga det igen, men vart tusan tar tiden vägen!?
Antar att svaret är att man inte fullt ut tar vara på den.. :-( Mår iaf bra i denna gravditet, ryggen är inga problem alls just nu - skönt! :-)

Mitt järnvärde hade sjunkit från 128 (i v.26) till 113 nu i v.28 och jag vet vad det beror på - slarv med järntabletterna.. Skärpning på mig!
Trodde tabletterna mest var avsedda för att höja järnvärdet i kroppen så man ska slippa vara trött men den främsta anledningen är tydligen att järndepåerna ska vara fyllda om man förlorar mycket blod vid förlossningen! BM sa det igår och genast gav jag mig själv en spark i baken så nu är påminnelse inlagd på mobilen, varannan dag till middag ska de tas!

Mätte även magen och SF (Symfus-fundus) låg på 28. Tog fram Dellas kort som jag hade med när hon låg i magen och såg att magen änslålänge växt i samma takt som förra gången! :-) SF=24 i v.25 och SF=28 i v.30 med Della och mini i magen! :-D Har själv tyckt att magen är större denna gång men nu med facit i hand var det nog mest för att magen blev putig fortare med mini. Kanske att den är aningen bredare nu oxå?!

Järnvärdet låg på 141 med Della i v.30, så där ligger det betydligt lägre nu..

När BM kände på magen sa hon att huvudet kändes väldigt tydligt så hon tog mina händer och tryckte dem precis där huvudet var! Jisses vad häftigt, kände minis huvud hur tydligt som helst!! :-D Såå litet ;-)
H*n låg med huvudet neråt och jag hoppas denna lilla unge inte trillskas och lägger sig med stjärten neråt som en viss liten annan fröken gjorde ;-) Iof gjorde jag ju samma sak när jag låg i magen så jag kan väl inte säga så mycket..hihi.. ;-) Skulle dock vara häftigt att uppleva en vaginal förlossning! Säger jag nu..är nog inne på andra tankar när jag väl är där ;-)


Jag idag!


Magen idag ;-) V. 30!


Kommentarer
Postat av: Elin Gabriella - Mops, chihuahua och bebis i magen ♥

Så fin mage :)

Postat av: Jennifer

Du är så fiiiiin :-D, nästan så jag blir sugen på en till ;-)...lr kanske inte hahaha!



Hoppas du får upp värdena och får fortsätta att må bra den tid som nu är kvar (hjälp vad tiden går fort som sagt!) o jag håller alla tummar o tår för att ni ska få chansen att uppleva en vaginal förlossning - det är verkligen det häftigaste o mest fascinerande man kan vara med om!!!



Vi ses på lördag - ska rigga en skön stol till dej ;-)!!!



Krama familjen sålänge!

2011-09-01 @ 19:58:06
Postat av: Kristine

Hej gumman! Så mysig och fin mage du har. Var länge sen vi sågs nu. Kanske vi skulle träffas inom en snar framtid. Ta hand om dig. Kramar

2011-09-01 @ 20:41:15
URL: http://ryttarmamman.blogg.se/
Postat av: anna

fina fina magen! stor kram till er <3

2011-09-02 @ 15:53:34
URL: http://darardittliv.blogg.se/
Postat av: MANDY- Mamma till River!

Supergullig mage :)

2011-09-04 @ 02:22:21
URL: http://www.mandyys.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback