Onsdag

Idag har Della och jag haft en riktig mysdag, lekt och myst hela dagen!
Eftersom jag inte kan köra i samma tempo längre och blir långsammare för var dag (känns det som!) "fastnar" jag ofta i Dellas säng/soffa i hennes rum medans hon leker. Jag har ingen ork att gör någonting annat under tiden för att stup i ett springa och kolla till henne. Försöker ha lunchen klar för dagen, ofta matrester från dagen innan och även se till så middagen görs under tiden Della sover efter lunch.
Ibland känns det dock som det ändå är smidigare att vara i väg en stund under dagen, trots att det innebär medtag av mat, skötsaker och så släpandet på stora magen + vagn.
Märker mer och mer att Della lät blir uttråkad av att  bara vara hemma en hel dag. Är vi iväg på fm så blir hon oftast så trött att hon sover längre efter lunch och är gladare och piggare på em. Då slipper jag även känna dåligt samvete för att jag inte aktiverar henne.tillräckligt..

Igår var vi på ÖF inne i stan med Oya och lille L - mystrevligt som vanligt!! :-D
Får sååå mycket positiv energi av att träffa denna energisprudlande vän! :-) Hon lyssnar, förstår och framförallt ger bra och kloka råd! Härligt med en människa man klickar så bra med! :-)
Hon fick barn tätt hon med så hon vet vad jag "går igenom" med en graviditet närainpå den förra samt att hon vet vad som komma skall och peppar och tipsar mig till max - tack bästa du!
Della var tyvärr inte på sitt bästa humör igår men det berodde på en förkylning som bröt ut i gårkväll.. :-(
Skönt iaf att hon inte har åkt på någon feber, just nu är det "bara" täppt näsa och hosta.
Mitt lilla hjärta somnade iaf som en stock i vagnen på väg till bussen. Passade då på att göra ett snabbt ärende på stan innan vi åkte hemåt och Della sov hela bussfärden hem och 1 timme till efter att vi kommit hem.

Tyvärr blir det nog ingen babysång imorn pga av förkylningen. Hon var ganska hostig nu ikväll innan hon somnade och eftersom jag och Chris ska till Sthlm ihelgen och mina föräldrar ska vara barnvakt är det lika bra att vi är hemma och kurera imorn. 3 nya filmer har Dellisens pappa köpt så det blir att ta till dem om mamman behöver vila lite mellan allt lekande ;-)



En gravidis i söndags innan middag hos min föräldrar! :-)
Älskar att hösten är här, kunna ta fram lite varmare koftor och tröjor..ja, de som inte är för små just nu vill säga..;-)


Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Fin du är!

Postat av: Nathalie

Stackars Della då alltid förkyld. men igår när vi var hos er var hon så glad så=)

Skönt för er att komma iväg själva till Sthlm då!

Andreas ska dit själv på lördag och shoppa=)

2011-09-29 @ 12:17:24
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/
Postat av: Millah - väntar första barnet ♥

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-09-29 @ 13:55:38
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej Elin! Jag har läst din blogg ett tag men inte kommenterat. Jag har nyligen fått mitt andra barn, tätt inpå vårt första. Vi har 19 månader mellan våra pojkar. Livet är väldigt intensivt och rörigt ibland men givetvis helt underbart! jag tänkte precis som du ibland innan lillebror kom: "Hur ska jag klara av detta? Vad har jag gett mig in på??"

Men du kommer fixa allt. Mitt tips till dig är att ha bra nattningsrutiner för Della, vilket ni verkar ha, eftersom man helt plötsligt ska natta två barn ungefär samtidigt. Lycka till med bäbisen!

2011-09-29 @ 15:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback