Tokdag med tokungen

Veckan har börjat bra! :-) Della börjar bli kvittt sin förkylning och idag var hon på strålande bus-humör nästintill hela dagen! :-) Jag kände mig pigg och utvilad imorse när väckarklockan (läs: Dellisen) vaknade, härligt! :-)
Della somnade dock väääldigt sent igår, närmare bestämt runt 23-tiden!

När vi åkte hem från Sthlm igår somnade Della ganska fort i bilen efter en flska välling, Vi hade förberett med pyjamas så vi bara kunde lyfta in henne till sängen när vi kom hem. Kl 9 var vi hemma men så fort vi stannande bilen vaknade skutta till.. Tänkte då att en till skvätt välling i sängen skulle få henne att somna om...men icke då!
Della blev pigg som en speedad liten iller och bökade glatt runt i våran säng ;-)
Jag var heelt slut efter dagens äventyr och ville bara få sova.. Hade även lite känningar i halsen, så jag var raka motsatsen till pigg!
Efter en stund orkade vi inte ha kvar henne i sängen utan hon fick krypa omkring på golvet och såklart var hon snabb som tusan och kröp ut till v-rummet där hon fortsatte hålla låda..skitunge! ;-)
Chris var som tur var lite piggare än mig så jag kunde ligga kvar i sängen medans han höll vakt på Dellisen som allt mer började trötta ut sig själv. Vid 23 kom äntligen skutta till ro och vi somnade alla 3 (4) i sängen!

Jag vaknade av Dellas ansikte mitt i mot mitt imorse. En glad, lite pigg tjej som kom närmare och gav mig en puss - sötaste! ;-) <3 Dock tryckte hon i nästa stund bort mitt ansiktet - det var mitt pärlörhänge hon ville åt ;-) Lurad mamma lixom som redan går på knepen för att ungen ska få som hon vill ;-)

Della sov sedan mellan 10-13!! Förmodligen hade hon lite att ta igen ifrån gårdagskvällen! Någon eftermiddags sömn blev det inte sen, höll henne vaken fram till bad och läggdags. Chris tog nattningen mendans jag åkte en sväng till Ingelsta Shopping och köpte ett regnställ till Dellisen plus lite mat på ICA.

Imorn blir det en playdate med Elena och Emilia, det ser vi fram emot!! :-)

Tog några kort på Dellisen vid lunch idag. Hon hade ätiti klart och brjade bli uttråkad på att sittta kvar i stolen och satt och hoppade (som hon brukar när hon vill ur stolen). Men när jag tog fram kameran fick tokungen helt plötsligt en massa energi, satt och skrek, klappade händerna och var allmänt tokig, kladdig och go! ;-)


Min kladdiga lilla sessa med katrinplommon purè i hela ansiktet! ;-)


Här börjar tokerierna..hihi.. ;-)


Skrika lite.. "aaaaaaa"!


Vågen? ;-)


Klappa händerna! :-)


Skrämmas lite! ;-D
Bästa bilden..haha :-D Ser ni huggtänderna?! ;-)


Slänga mat lite nochanlant på golvet för att sedan göra vågen igen och skrika "aaaaa", ja så kan man oxå göra! ;-)


Försöker se lite allvarlig ut..


..neee, busglad är jag ju idag! :-)


Busade med pappa när han kom hem från jobbet! :-)


Kommentarer
Postat av: MANDY- Mamma till River!

Ja det är lite roligare med ett ovanligt namn, men man ska ju hitta det också hehe :)



Vet ni vad det är för kön ni väntar? :)

Postat av: therese

Sv: Haha, nej det förstår jag verkligen :)



Åh men tack! :)

2011-09-06 @ 19:27:56
URL: http://tinythess.blogg.se/
Postat av: Fru Jensen

Åh vad söt hon är Della, ett riktigt charmtroll!



Tack så mycket! 14:e februari 2012 är det dags, på självaste Alla hjärtans dag :-)

Ser verkligen fram emot det då graviditeten hittills har varit riktigt besvärlig. Jag mådde som en prinsessa med Douglas så det här känns väldigt ovant och konstigt; foglossning, illamående, synrubbningar, halsbränna, ischias, hjärtklappning, blodtrycksfall, extrem trötthet etc etc... Man vet ju att det är värt det flera gånger om i slutändan, men just nu känner jag mig ganska uppgiven faktiskt. Blev till och med tvångssjukskriven då foglossningen tydligen var riktigt allvarlig så dagarna går väldigt långsamt nu. Lämnar Douglas på dagis, går hem och sover, hämtar Douglas - spännande :-)



Ska Della skolas in på förskola eller tänkte du ha henne hemma när nästa bebis kommer? Gissar att du inte hinner börja jobba igen emellan för det är ju snart dags :-) Vad jobbar du med förresten?



Skönt att Della verkar må bättre nu!



Kram Johanna

2011-09-06 @ 21:10:54
URL: http://fru-jensen.blogspot.com
Postat av: Karolina, gravid i v. 15 ♥

Tack så mycket!:)

Gott med choklad, hihi. Sötisen!

2011-09-07 @ 11:01:41
URL: http://mykarolinas.blogspot.com
Postat av: Emma

Haha.. Såå söt!!!

2011-09-07 @ 14:05:01
URL: http://emma1983.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback