Nytt jobb och magsjuka..

Dax att uppdatera här kanske?! JA! :) Denna vecka har jag haft annat än blogg i huvudet. Aja, vi tar om allt från i måndags..
Natten mellan söndag och måndag sov jag inget vidare, så som det ska vara inför ett nytt jobb antar jag.. :)
Vaknade 05.30 och gick upp 10 min senare..Herre jisses vad tidtigt, jämfört med den tiden jag gått upp de sanste veckorna.. Kanske lite väl tilltaget med tid då spånkan ner till tåget inte skulle gå förns 20 min över 7...men hellre slöa runt på morgonen än stressa!! Det har jag iaf lärt mig nu, eller ibland..haha ;)
När jag väl kom till jobbet (yes, äntligen kan jag säga så!) föstes vi "nya" 12 st in i lunch/fika rummet. Vi satt mest som ett gäng tysta möss som kanppt vågade titta på varandra..haha :) De var nog fler än jag som var lite smått nervös, lite som första dagen i skolan..ja, förutom att jag inte ville ha med mamma till jobbet :)

Vi började sedan dagen i konferens rummet där vi presenterade oss och lekte namn lek.. Låter kaske lite fånigt med namnlek, dock väldigt bra då det lättade upp stämingen och man förstod att man hamnat med en hel del trevliga människor :)
Fm gick åt till info om Skandia banken. Luch åt vi tillsammans på en lyxig restaurang och jobbet stod för notan :)
Em började vi  gå igenom alla produkter och tjänster som Skandia banken erbjuer, jädrans mkt att lära sig när man aldrig tidigare jobbat på bank och inte är så insatt i lån osv.. Har bara CSN och det ränkas ju knappt ;)
Men jag hängde med bra! Kul att lära sig nya saker oxå, det är ju det jag ser fram emot med detta jobbl! :)

Tisdags morgonen gick att att presentera sig 4 ggr till! Vi gick runt på som ett tåg och stannade vid de olika rummen där våra kollegor satt. Först skulle de, som jobbar där redan presentera sig, sedan vi. Sen var det bara att gå till nästa rum för samma prosidur.. Sammanlagt hörde jag presentation av de 11 i min utbgrupp 7 ggr..haha :) Det blev lite tjatigt för man sa samma saker hela tiden, kan ju lixom inte säga sin ålder eller liknande för att variera sig..hehe :)
Summa kardemumma är det många i min grupp som har katt ;) Den bilden de har av mig är att jag har jobbat inom vården och gillar inredning, de var nått jag sa i alla min pres.

Ockey, nu till rubriken... Magsjuka går på jobbet och jag åkte tyvärr på skiten, bostavligt talat, i onsdags!!! Fy tusan!!
Kul att börja första veckan med att vara sjuk..!! Men vad gör man, avbryter föreläsningen 357 ggr för att man måste kuta till toan...NO WAY! Nått jag ändå kan trötsa mig med är att 3 till i gruppen åkt påt, + några till av de som redan jobbar där.. Känns lite bättre när det är nått som "går runt" så man inte är den enda som är hemma..

Men nu är det helg och jag känner mig bättre!! :) Dock blir det lugna 2 dagar för att vila och återhämta mig.

Ska bli bättre med uppdateringen oxå!



Nu ska jag ringa sis som jag saknar MASSOR! Om två veckor kommer hon hem...wihoooo :)


Bästa sis och jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hiss eller diss på väskorna?

Postat av: Sara

Tack! Ja du kanske har rätt. :)

Jobbigt att bli magsjuk, speciellt första veckan och allt. Men skönt att du mår bättre.

Jättefin bild! Kram

2009-02-20 @ 19:08:47
URL: http://zhara.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måste börja med, vilken underbart fin bild och sen stackars dig som åkte på magsjuka - det måste vara det värsta man kan åka på. Bläää. Jag har lite småfobi för att kräkas, kanske är däärför. Vad är det du ska göra på banken?? Vi äter pizza från pappagrappa och myser i soffan. Ha en lugn o mysig helg. Kram

2009-02-20 @ 19:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback