Morgonsstund har sång i mun

Är hemma idag med.. Var på VC imorse och fick peniciilin utskrivet, ska ändå avvakta till morgondagen innan jag börjar knapra piller.
Hade första tiden imorse så när jag kom hem låg karln kvar i bingen med slutna ögon och mummlade nått om frukost... Tänkte att det nog skulle vara lika bra att fixa till något i frukost väg, om sömnutan himself, överhuvudtaget skulle vakna till liv. Sagt och gjort.. 2 ägg, prottedrink och en kaffe serverades sedvanligt i sängen. Kom på att lagret strukna skjortor i garderoben var lika med noll, så fram med strykbrädan och strykjärn och vips så slapp karl gå naken till jobbet. Vissa har det bra på morgonen ;)
När jag till slut står ute i köket och sak fixa till min egna frukost hör jag helt plötsligt 2 toner vissla ut från min mun!
Helt lyrisk ropar jag ;
-Hörde du?! 
Chris som tar morgonröken på balkongen kommer efter några sek in i köket
-Va?
-Ja, jag fick fram 2 toner! Det ska nu tillägas att jag är totalt värdelös på att vissla och kan endast vissla EN ton! Dock envisas jag ofta med att gå runt och vislsa ändå.. och ja, det låter inte vackert..nånstans..
När jag nu ska återskapa den ljuva tvåtonersvissling går det absolut inte! Får endast fram ett litet ljud som kan liknas vid en vindsusning...
-Jag kunde nyss, säger jag och störs av att det nog bara var en ren tillfällighet.
Chris smilar, skakar på huvudet och går in i badrummet och fixar frillan till en trudilutt av "bjud upp till dans" som han för övrigt envisats med att sjunga den dryga halvtimme han varit vaken.

Snacka om stämingsfull morgon med en visslande hona och en sjungande hane :)





Kommentarer
Postat av: Elin Kvist

åh vilken fin bild på er :) ses imorgon på jobbet :) kram!

Postat av: Elin

va fina ni är :) ses på jobbet! kram:)

2009-04-03 @ 00:00:33
URL: http://kvistelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback