Snart helg

Torsdag idag, redan! Veckorna bara springer förbi... Trevligt iaf med helg snart! :)
Igår tog jag en "day off" från jobbet, flexdag mitt i veckan var riktigt skönt! ;) Passade på att spendera dagen med mina underbara vänner. Jag, Natha, hennes trollungar Novis och Nellsan, Cie och hennes trollunge Viggo tog en tripp till Nenne som nyligen flyttat till en hästgård några mil utanför Norrköping. Vi köpte med oss en god lunch bestående av potatisgratäng med grillad kyckling från Istanbul Kebab, gottit värre! Till efterätt blev det marängswisch...mmmmm ;)
Nenne bodde jätte fint och mysigt ute på landet, så skönt att komma ut utanför stan och andas lite FRISK luft..hmm..ja näst intill, förutom lite koskits doft..men sånt hör ju till ;)
Vi satt och babblade om allt mögligt, fast typ 70% barn..men sånt hör ju oxå till :) Nenne hade fått sig en riktigt fin liten kula på magen, sååå mysigt! Vi gjorde även 2 tester för att se vad det kommer bli för kön, resultatet blev en av varje..så vi kommer inte ha fel nu iaf, för nått utav det blir det ju..haha ;)
Självklart gick vi även ner till stallet för att hälsa hästarna! Kan meddela att jag har väldigt stor respekt för dessa djur, de är ju så stora..men väldigt ståtliga och fina! Mysigt att säsongens första snö föll igår oxå, det la sig som en tunnt vitt täcke på backen. Fick allt lite ljulstämmning! :)
Vid 17 tiden åkte vi hemmåt igen efter en trevlig em. Tack Nenne för att vi fick komma på besök! :)  
Jag följde med Cie hem som fixade i ordning mina naglar som såg ut som "hej kom och hjälp, jag vi trillar snart av" ;) Givetsvis vart naglarna kanonsnygga som vanligt!!! :)

Kameran var med som vanligt och för ovanligheten skull tänkte jag lägga upp med oxå ;)

Nu ska jag ta mig an våra IKEA säckar som är fyllda med rentvätt, strykbrädan here i come...


Gizmo hade en ihärdig anhängare under eftermiddagen igår ;)


Vioggo plutt!


Lille charmören :)


Viggo och Nova.
Novis lite butter då hon inte fick leka "ja må hon leva" med Nennes finglas, tokunge :)


Äta på saker är gott.


Lilla sötis Nellsan.


Pluttisen.


Ligga och slappa på mysfilten är skönt :)



"kniv och gaffel" testet och "ring" testet :)



Promenad till stallet i snövädret :)


Novis i stallet.


Cie visar hur hon brukar posa med barnvagnen ;)


Nellsan myser i vagnen.


Sötunge!


matdax för hästarna.

En av alla hästarna.


Novis och "Lilla gubben" :)


Lilla Novis och jag framför en av hästarna som valde att göra
sina behov precis när kortet skulle tas :)


Novis ville rida på "den stora hästen"
men denna gång fick det räcka med att testa ridhjälmen :)


OBS! Glöm ej upphovsrättslagen! 
Kom ihåg att DU inte får kopiera mina bilder utan MIN tillåtelse!

















Kommentarer
Postat av: natha

vilka fina bilder du tog! mysigt va det hos nenne oxå!

2009-11-06 @ 19:43:00
Postat av: Erika

Mysiga pics, och kul att få se Kristines mage dessutom :-) Hoppas jag kan komma iväg till Nkpg inom inte allför lång framtid snart! Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback