BF

Idag är det Dellas BF, dagen hon var beräknad att vara färdigbakad och redo att komma ut. Nu kom snuttan 2 vekor tidigare, inte självmant utan genom kejsarsnitt v 38+0. Det har märkts att hon kom ut tidigare än planerat framförallt på hur liten hon var/är. Nu blev hon ett julibarn istället för att ha sin födelsedag i augusti :) Jag hade säkert gått över tiden om det inte blivit kejsarsnitt så hon hade nog legat kvar i min mage nu. Det hade varit ritkigt kämpigt pga av all vätska jag hade samlat på mig, dessutom hade jag så galet ont i bäckenbenet.
Hon var så välkommen ut lite tidigare ;)

Idag har jag och Della varit på date med Elena och lilla Emilia! :) Vi tog en härlig promenix längs med strömmen för att sedan avsluta med en fika nere på Bagarstugan i Knäppingen. Della hade ätit duktigt innan vi åkte in till stan så jag trodde jag skulle behöva amma förns vi kom hem igen. Jag känner att jag inte riktigt än har läget under kontroll gällande amning framför folk, amningsnapp ska upp, handduk under bröstet ska läggas dit osv.. Men såklart vart lilla snuttan hungrig och bröjade gallskrika i vagnen så det var bara att inta projekt "bebis vill ha mat NU!" ;)
Det gick ändå hyfsat och som tur var satt jag med ryggen mot de flesta på cafèt.

Ikväll hade vi besök av min syster som ville bebisgosa lite ;) Hennes vän J och hennes syster K kom oxå förbi för att beskåda vår lilla skatt! :)
Nu sitter jag och Chris och slötittar på tv, sängen blir det alldels strax. Snuttan ligger redan där i mitten och sprider sin gudomliga lukt runtomkring sig, myspys! :)


Mina två fina som myser <3


Snuttan sover skönt på pappas bröst


Della och moster :)



Kommentarer
Postat av: Erika

en sån liten o söt plutt-tjej :-)



Måste tipsa dig om H&M:s amningslinnen som fins i 2-pack, ett svart o ett vitt. Billiga och bra, så man kan köpa flera. peferkt att ha under exempelvis en vanlig tunika.



Amningsfilt kan jag också tipsa om, praktiskt när man är ute och vill skyla sig lite



Kram kram!

Postat av: Kristine

Tyckte också det var lite jobbigt det här med amningen men nu 5 månader senare så bryr man sig inte så mkt. Barnet måste ju ha mat! Kommer med tiden allt. Kram så länge

2010-08-12 @ 21:24:43
URL: http://ryttarmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback