Lite sätdning och lapa sol

Idag ska jag försöka vara lite effektiv utan att stressa ;) Ska bädda rent i sägen och sen plocka fram alla sommarkläder som legat i lådor under vintern. Måste nog även ge mig på att dammsuga sovrummet, knackig rygg eller ej, dammtusarna finns där ändå...suck..
SEN..ska jag ut och sätta mig i solen och bara njuta! :)

Gick in i vecka 31 igår, nu börjar man snart bli höggravid! :)

Vecka 31

Kroppen: Det är vanligt med besvär från ryggen under senare delen av graviditeten. Livmodern är tung och belastningen blir stor på både ben, rygg och bäckenbotten. För att undvika att få trötthetsvärk i ländryggen är det bra att ha en bra hållning och motverka svank. Personer som tidigare haft problem med ryggen löper större risk att drabbas av besvär.
Förutom den naturliga belastning som blir av den ökade tyngden gör graviditeten i sig att ledband, höfter och ryggrad luckras upp genom ett hormon som heter relaxin. Hormonet vidgar bäckenet och underlättar på så sätt förlossningen. Vissa känner stora besvär av foglossning och kan då behöva hjälpmedel i form av till exempel stödbälte. Undvik asymmetriska rörelser som exempelvis att gå i trappor och bära tunga saker.
Om du har extra tungt arbete kan du ansöka om havandeskapspenning nu. Det gör du hos försäkringskassan.

Barnet: Barnets proportioner påminner mer och mer om ett barn som är fött, huvudet är nästan åtta centimeter i diameter och fötterna knappt sex centimeter. Hjärnan växer sig större och börjar få allt djupare veck för att få plats. Barnets hud som tidigare varit skrynklig börjar nu fyllas ut med fett och slätas ut.


Magen v.31


Jag och tjockismagen ;)


Tappade upp ett bad igårkväll, skön avkoppling!


Badrumsfönstret med två ljuslycktor jag köpt på House of Norrköping
och en orkideè, såklart! ;) Dock ej en äkta då solen ligger på detta fönster 
nästan hela dagen, vilket en äkta inte tål. Tycker den är fin iaf ;) 




Kommentarer
Postat av: Jossan

Tror magen växt en massa sista tiden, så fin! Mysigt med bubbel och skönt med avkoppling. :-)



Jag har förresten tre orkidéer i vårt sovrumsfönster med starkt eftermiddags- o kvällssol. De badar i ljus så gott som hela dagen o jag har också hört att de inte tål det så bra. Men konstigt nog så trivs just dessa tre kanon där o blommar om och om igen, alltid fulla med blomster! När jag hade orkidéer i köksfönstret som solen inte kommer in i dog de däremot direkt... Konstigt men roligt att de trivs! :-)



Kramar

Postat av: Kristine

Nu har det verkligen hänt grejer med magen. Det är låga utan skaft. Vita. Men du får gärna testa dom och så får vi se. Men vi kanske kan träffas nästa vecka? Vet att jag ska in till stan på tisdag. Kan du då? Kram

2010-06-04 @ 16:38:04
URL: http://ryttarmamman.blogg.se/
Postat av: Carro

Fint liten mage du har!! Det känns som min är lika stor som din redan, men den blir ju alltid lite större med andra barnet :) Fick en kommentar om det på jobbet i dag att det kommer nog bli en stor bebis, kul o höra, haha!

Tråkigt med ryggen då, men det är ju förhoppningsvis inte så långt kvar nu. Svullna fötter är ju svårt o inte få o det blir ju inte bättre av värmen, men tur att det är sommar iaf så man kan ha öppna skor ;)

Nu måste jag ju följa dej tills lilla bebisen tittar ut, alltid spännande!!



Ha det bra!!

2010-06-04 @ 22:18:58
URL: http://christelcaroline.blogg.se/
Postat av: Elin Grindemyr

Ja en till vill jag ialf ha! SKulle också kunna tänka mig fyra, men men ska ju också vara två om de ;) M kan tänka sig en till. Men skulle de bli en fjärde skulle han nog inte säga ngt ;)

Har alltid velat ha många barn o så kommer ja från en stor familj och en stor släkt! De är HÄRLIGT me många!!!!

Ja vi har haft båten nere i lindöhamn nu i två v. men vi ska ha den nere i gryt sen. Får se om vi kör den dit i morgon o blir hämtade, annars får de bli en vecka till i lindö -de är ju nära o bra!

Den är en Fairline 34 om de säger dig ngt? Kan själv inget om båtar men vet ialf att den heter de ;)



Nu skumpar de vi är påväg o ska äta lunch.

Ha en mysig lördag! Kram

2010-06-05 @ 13:52:21
URL: http://grindemyr.blogg.se/
Postat av: Erika

WOW så fint du fått det på bloggen,sen sist jag var inne =) Superfint!



Å du vilken otroligt fin mage du har!



Hoppas helgen varit toppen i sommarvärmen!



Många Kramar Erika

2010-06-06 @ 22:12:22
URL: http://barbafamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback