Det ska börjas i tid

Måste bara visa en bild jag tog i förrgår. En av fimiljemedlemmarna i kära grannfamiljen älskar skor, skor med klack så det klickklackar när man går förstårs ;)
Nae, det är inte Natha..inte Andreas heller vad jag vet ;)
Nellsan är lite liten ännu.. Så då finns det bara en kandidat kvar, Novis busunge såklart! :)
Hon var här i onsdags och busade, hon brukar komma hit lite då och då och då blir det liv i luckan må ni tro :)
Hon brukar hjälpa mig att städa, eftersom jag jämt gör det..enligt henne själv iaf ;) Konstigt nog knackar hon alltid på dörren när jag precis dragit fram dammsugaren eller städmoppen :)
I onsdags  höll jag på att moppa golvet i köket när hon kikade in, det första hon glatt säger när hon upptäcker att jag är i städartagen "-JA, ska vi städa toaletten dä uppe".. haha :D
Förra gången hon var här städade jag badrummet på övervåningen och hon var inte sen med att kavla upp ärmarna och hjälpa till, på eget intiativ såklart! :) 
Hon måste iaf tro jag har som hobby att att städa och skura toaletter! :) Njaaa..inte riktigt, dock är det ju skönt när det väl är gjort och hemmet skiner men att städa i sig är väl ingen som finner roande..eller?! ;)
Någon städning i badrummet blev det dock inte men väl svabbning av tvättstugegolvet och ingen var lyckligare än Novis när hon fick moppa helt själv! :)

När busan gått hem kikade jag in i gästrummet och fann mina finare skor lite utspridda på golvet. Att gå i klackskor måste man alltid hinna göra när man är inne hos "tant Elin" och morbror, så även denna gång! ;)




Men övning ger färdighet och busan behärskar klackar bättre än både mig och sin mamma ;)


Kommentarer
Postat av: carolina

hihi, söööt! vill göra som dom stora tjejerna såklart :)

Postat av: Erika

Elwira klampar jämt o ständigt runt i mina klackar o andra skor här hemma :-)



Måste bara tipsa dig om en söt "mobil" till flickrummet! finns bara en kvar i lager.

Gå in på krumelur.jetshop.se och sedan söker du efter "mobil" i sökfältet.

Där hittar du en mobil med kaniner, supersöt! och så kör de fraktfritt hela maj månad :-)

2010-05-15 @ 23:45:45
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Erika

det fanns en söt med nallar också glömde jag skriva ;-)

2010-05-15 @ 23:48:09
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hihi, det verkar som en ny skofantast är född;-)



Som vanligt skrev jag ett långt inlägg t dej, men landets dator fick tuppjucket o dog precis när jag skulle skicka iväg det...blir gaaalen!



Nu är vi iaf hemma i stan igen - vore super att ses! Vet inte om vi är hemma kommande helg m annars kanske en dag i veckan passar? Jag hör av mej när jag vet lite mer;-)



Ta hand om dej, maggen o maken:-) KRAMIS

2010-05-16 @ 17:50:57
URL: http://mammaninni.blogg.se/
Postat av: Della

Gulligt! :)

Kul med en tjeja som kommer in och myser lite...

Det är fördelen med tjejer, att de pysslar och styr en massa.

Hoppas ni haft en fin helg.

Vi har haft det helt underbart, nu hoppas jag på fint väder i veckan.



Kramkram

2010-05-16 @ 20:24:19
URL: http://dellacassandra.blogg.se/
Postat av: Erika

Hahaha,vilken sötnos,skor brukar vara en stor favorit =) Här hemma har vi Wiggo som ÄLSKAR skor å stövlar ;) Tjejerna gick genom samma fas i samma ålder,så festligt att se hur de intresserar sig för endel samma saker under vissa tider i deras liv =)



TACK snälla för din lång fina kommentar i bloggen!!! Har varit en tuff tid med mammas bortgång & husbygget på det! Men vi börjar landa,å älskar livet,samtidigt som det är ruskigt vad saknaden växer sig större för var dag!!!!



Du ska vara jättestolt över ditt hem,helt klart.. Så sanna ord,man borde vara det när man planerat å styrt själva.. Känner precis som du,älskar vårt hus,som Jimmy själv byggt från grunden & allt varendá liten sak från spik till inredning har vi bestämt =) Är toknöjd & älskar livet i hus!!



Å du så himla perfekt ordning ni gör det i,att lillan kommer efter inflytt å allt =) Perfekt!

Vi utmanade lite å byggde med 3 kottar,men det gick det med =) Å det är det absolut bästa,efter barnen som hänt oss!!!! Lärorikt till max!



HA EN FIN DAG Å KOMMANDE VECKA!



KRAM ERIKA

2010-05-17 @ 08:57:37
URL: http://barbafamiljen.blogg.se/
Postat av: Natha

Min lilla Novis det är inte konstigt att hon alltid vill vara hos er där får hon ju både moppa och gå i klackskor=)

Hon är så rolig för hon säger alltid att hon ska ut och cykla på baksidan o då säger jag alltid men stör inte chrille o elin bara dom vill va ifred. nejdå säger Nova o efter en sekund är hon ändå inne hos er haha=)

2010-05-17 @ 09:36:59
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback