Lite uppdatering

Blir några dagars uppdatering då jag knappt inte suttit vid datan något under de senaste dagarna!

I onsdags bestämdes det iaf att jag nu ska få gå ner i tid på jobbet...WIHOOO :)
Eftersom jag inte lycktas få någon läkartid förns nästan måndag så pratade jag med chefen redan förra veckan om sjukskrivning. Så från i onsdags jobbar jag numera 4 tim per dag 8.30-12.30., mycket välbehövligt!
Med pendlandet åker jag hemifrån redan 7.15 och är inte hemma förns 13.45, så 4 tim låter nästan lite missvisande.. Dock känns de heeeelt underbart att slippa sitta ner 8 tim och vara helt slut i rygg och kropp när jag kommer hem. Ryggevärken är på nått sätt inte borta men det underlättar att jobba kortare pass och få lägga sig ner när man kommer hem. 
Hoppas nu bara att läkaren går med på att skriva 50% sjukskrivning retroaktivt.. BM sa att det inte skulle vara några problem då de inte har nån tid tidigare att erbjuda, så jag får lita på det!
Denna vecka skulle jag ha jobbat sent 9.30-18.00 men istället blir det nu 14-18.

I lördags startade vi dagen med att åka och kolla på cykel till Chris :) Han hittade en fin som han fastnade för på Haga Cykel, en med smala hjul som rullar snabbt ;) Vi åkte sedan och åt en härlig lunch i det finfina vädret!
Han vill självklart prova cykeln direkt så han cyklade hem medans jag tog bilen till Ingelsta Shopping.
Där blev det presenthandling till två av mina vänner som skulle fira sina 25-års dagar senare på kvällen. Dessvärre var jag i och med det dubbelbokad men jag lyckades fira båda två! Tur att man är gravid och då nykter, inga problem att flänga runt över halva stan i bilen ;)

Kvällen började hemma hos födelsedagsbarnet Elena. Träffade fler av tjejerna jag inte sett på jätte länge så det fanns ett och annat att tjattra om! ;) Vi tog oss sedan ner till Hugos för en bit mat, vilket var mumisgt värre!
Vid 22-tiden skulle de andra bege sig mot Trägårn men då passade jag på att tacka för mig och åka vidare till nästa firande :)
Min vän Elin hade nämligen styrt till med fest för att fira sin 25-årsdag! När jag kom dit var väl de flesta mer eller mindre lite "berusade" ;) Det var iaf trevligt att hinna träffa allt folk och snacka lite skit innan de drogs sig ner mot Otten och jag hemåt.

Tack både Elena och Elin för en trevlig kväll! :)

Söndagen spenderade vi hemma med att fxa med både det ena och andra. Jag städade lite, i vanlig ordning ;) Chris fixade lite utanför och åkte och slängde skräp.
Kvällen avslutades med en grillmiddag på balkongen i solnedgången, superhärligt! :)
Vi trivs verkligen kanon i huset!

Lägger upp några bilder från de senaste dagarna, dock lyckades jag inte ta ett enda kort i lördagskväll!


Åt årets första jordgubbar i tordags, smaksigt!


Satt ute på framsidan och skulle precis läsa en nyinköpt tidning när "lill" grannen kom runt hörnet ;)


Hon ville höra om bebis skulle komma ut senare under dagen :)
Det var ju så varmt i torsdags och jag har hela tiden sagt, när Novis frågat när bebis kommer,
att hon kommer när det blir varmt ute. Givetvis så var hon nyfiken att höra om det nu var dax ;)
Sötunge! :)



Chris och nya cykeln :)


Tog en promenix innan jobbet igår.
Helt underbart med alla blommande träd och all grönska!


Sommar!



Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hej kusinvitamin o tack för dina snälla o hjälpsamma ord:-) de värmer ska du veta!!!



Så skönt att du fått gå ner i tid - allt runtomkring kommer att lösa sej så oro dej inte för det - försök att bara njuta så mycket du kan (balkonggrillningen lät SÅÅÅ mysig:-) Men i detta väder kan man inte grilla, fyyyy så regnigt det har varit idag, m å andra sidan ganska mysigt oxå för då FÅR man slappa o ta det lugnt utan dåligt samvete;-).



Vi kan väl försöka ses något i nästa vecka?! Tiden springer i väg nu o jag börjar få panik över packning o flytt (m det fixar sej, bara jag kommer igång...) o jag tar GÄRNA emot tips o idéer kring inredning av dej för du har bra koll o vi verkar ha liknande smak vetja:-)!



Ta hand om dej o sessan!!! Kramelikram

Postat av: Kristine

Åhh, va skönt för dig att du fick gå ner i tid. Hoppas allt gick bra på UL du var på. Måste träffas snart igen. Kram på dig och magen!

2010-05-25 @ 21:25:48
URL: http://ryttarmamman.blogg.se/
Postat av: Della

Hihi..Har karl din skvallrat! ;)

Det känns verkligen så bra! Ett hem där våra barn ska växa upp och känna trygghet hela livet.

Det är ju lite fix och trix att göra också som ska bli så kul! :)



Hur är det med ryggen och magen? :)

Kramkram

2010-05-26 @ 08:09:26
URL: http://dellacassandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback