Ryggproblem

Så har man varit hemma nu igen pga av att ryggen inte vill hänga med som den ska. Har inte fått nångon diagnos på ischias men jag är nästan säker på att så är fallet.
Har haft problem med ryggen, vi rygg slutet - svanken, sen jag var runt 14 år och gick i dansklass. Trodde först det handlade om överbelasting men då det inte gick över helt utan kom då och då förstod jag att det inte hade med dansen i sig att göra. Jag har haft problem nån gångi månaden, oftast på morgonen men även att smärtan hugger till helt plötsligt. Det lixom ilar till i ryggen när jag ska böja mig ner eller ställa mig upp.
Detta är nått jag borde ha sökt för-för längesen men jag har mer eller mindre lärt mig att leva med det. Jag vet faktikst inte om det ens går att göra så mycket åt.
Nu när magen växer och den skjuts fram blir smärtan mer påtaglig och att sitta ner 8.30-17 funkar bara inte.
Förra veckan satt jag och vände och vred på mig likt en ål i stolen vid skrivbordet.. Som om inte det vore nog trycker och bränner det även vid revbenen när jag sitter. Jag, som många andra, sitter lite ihopsjunket vilket resulterar i att det trycker vid revbenen. Det blir som ett "veck" mellan bröstet och den växande magen, antagligen ligger bebis och trycker på också. Det märkliga är att det bara är höger sida som känns, inget på vänster. Det går som ett bälte ända bak till mitten av ryggraden. Min gravida vän Elena har precis samma problem när hon sitter ner.

Ska till sjukgymnasten imorn och höra om hon sitter på några bra råd! Hoppas det finns några övningar man kan göra.. Jessica tipsade om att de tydligen har en pool på sjukan dit man kan få gå och simma samt utöva lättare vattengympa övningar i. Tror det skulle passa perkeft för min kräsna rygg ;)

För övrigt mår jag bra och trivs med att vara gravid! :) Svarar nästan alltid nu under graviditeten att jag har mått och även mår bra. Få väl se nu hur det artar sig med ryggen bara. Att gå ner i tid vore en lösning, då slipper jag sitta ned så många timmar i sträck.
8.30-15 tror jag skulle funka. Eftersom jag pendlar kommer jag inte hem förns 16.20 ändå men bättre än 18.20 i alla fall!

Magen växer för varje vecka och snuttan bökar ofta omkring därinne, mysigt ;) Nu är jag redan inne i v.27!





                                 






Kommentarer
Postat av: Jossan

Hoppas ryggvärken inte blir värre för dig, det är ju tyvärr vanligt att få problem med det under graviditeten. Med min son hade jag ständig foglossning från v 12 tills han föddes. Jag hade så ont och kunde i perioder inte röra mig mer än från sängen till toaletten. Mot slutet var det tom tal om jag skulle få låna hem en rullstol men så långt hann vi inte för han bestämde sig för att titta ut kort där efter. :-D



Med Meja förra året mådde jag som en prinsessa under hela graviditeten och det var först sista veckorna som det kändes lite tungt.



Magen har verkligen vuxit sen senaste bilderna, så vacker!



Kram på dig!

Postat av: Jennifer

Stackars kusin:-( det låter inte bra alls! Hoppas du kan få hjälp av sjukgymnasten o bra att du överväger att gå ner i tid för det låter som ngn nödvändigt - din hälsa är viktigare än jobb;-)! Sen kan vi ju hoppas att det blir bättre...kanske din kropp börjar "vänja" sej lite vid den nya tyngden=magen!

Hör av mej om vår "karusell" så snart jag vet mer - läge för en fika då kanske:-D - ta hand om dej!!!

2010-05-11 @ 18:54:49
URL: http://mammaninni.blogg.se/
Postat av: Della

Vilken underbar liten mage du har, liten men rund! :)

Tycker att det är så super fint att vara gravid!

Tråkigt att du har ryggproblem, dom besvären har/hade jag med. Hoppas sjukgymnasten hjälpte dig.



Jag vet inte riktigt vad Albin gör på bilden. Han är så tokig den där lille krabaten, vet aldrig vad han ska hitta på. :)

Det är et härliga med barn, tiden står aldrig still och dom får verkligen fart på en!



Ni har något så underbart framför er. Barn är det bästa som finns. :)

Har du varit ute något i solen idag då? :)



Kramkram

2010-05-11 @ 21:40:09
URL: http://dellacassandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback