V-rummet

Ni är många som efterfrågar bilder på huset, både här på bloggen men även på jobbet osv så nu ska jag visa vårt vardagsrum! :) Tjatar jämt på andra att de ska skriva om inredning och visa upp sina hem, så jag kan ju inte gapa om jag inte bjuder tillbaka ;)

Det är fortfarande ganska kalt då vi inte bestämt oss helt vad gäller fondtapeter, tavlor och sånt som förgyller väggarna. Inreda är som sagt kul så varför göra allt på en gång? Bättre att bo in sig lite så man verkligen känner efter hur man vill ha det. Är dock ändå nöjd med det vi hittills ådstakommit vad gäller val av matrial och möbler.
Alla väggar i huset är änsålänge vita och många kommer även förbli det då vi vill ha det så ljust och enkelt som möjligt! Vill ha en ljus och marin bas med inslag av lite morderna och häftiga prylar.
Grön är som sagt en accèntfärg vi använder både i v-rum, kök och hall. Dock är det saker som inte lätt går att byta ut om man känner för nån annan färg.


V-rummet, som är beläget på andra våningen.
Såhär ser det ut när man kommer upp från första våningen.
Vita väggar och vitt granitgolv.


En annan vy av rummet. De stora fönstren gör nästan hela rummet och lite havsutiskt är det allt;)
Är man riktigt observant kan man se Lillans vagn hennes blivande rum! ;)
Till höger ligger först vårat sovrum och sen badrummet.


Trappan upp till tredje våningen.
Vad sägs om min fina orkideè utan blommor? ;)


Två nischer med spots i på ena väggen.


Kommentarer
Postat av: Jossan

SUPERFINT! Där kommer ni trivas för det skulle jag göra, haha. Helt i min smak och vita väggar som bas skulle jag med valt, ljus i hemmet gör så mkt och så känns det väldigt rent och passar ett nybyggt hus.



Meja föddes 11 augusti men var beräknad till 31 augusti, hon hoppade över 20 dgr i magen alltså. :-) Fick för mig att er sessa hade BF den 11:e med? Jag kände mig med vacker som gravid, har aldrig mått så bra som jag gjorde med Meja i magen, den resan var fantastisk! Men med massa lycka i kroppen kan det väll inte annat än stråla om en, skönhet kommer inifrån eller hur var det nu? ;-)



Kram kram

Postat av: Jennifer

Ni har det verkligen fint!!! Klart att det tar ett tag att riktigt bo in sej;-)



Ett litet tips: Satt o läste i Villaliv o såg en snygg fönsterfilm som skyddar mot insyn (tänkte på ert lilla köksfönster som även är soligt) - den har mönstret av ORKIDÈER i krukor (som jag vet att du gillar;-)! Finns på Bluebox.se!



Kramis så länge!!!

2010-05-05 @ 08:19:39
URL: http://mammaninni.blogg.se/
Postat av: Jessica, Alva och Vilmer!

va fint.. ska bli kul att träffas på lörd!!

2010-05-05 @ 20:01:25
Postat av: Sandra

WOW! vilket vackert hem!

2010-05-05 @ 23:31:11
URL: http://srosin.blogg.se/
Postat av: Della

Så snyggt och smakfullt. :) Min stil!

Kolmården är super härligt, dit får ni gå med eran lilla skrutta sen.



Hörde att ni gick i namnplaner är Della ett alternativ? :)

Pappa skvallrade. ;)



Jag måste ju försöka komma tillbaka efter mina två graviditeter, men nu är vikten avklarad, nu är det bara formen kvar! :)



Ska ni hitta på något roligt till helgen, eller blir det lungt?



Kram kram

2010-05-06 @ 20:56:04
URL: http://dellacassandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback