Lite allt möjligt

Tycker denna dag har varit en enda röra..
Har försökt haft tusen järn i elden men det känns bara som jag "hattat" runt och inte fått något dugligt gjort..
Eller jo det har jag nog..städat hela nedervångingen + ringt och internet:at en massa ärenden inför resan och dessutom hunnit med allt det vanliga så som laga mat och sköta om min sessa.
Gjorde misstaget och skrev en lista igår kväll på allt jag skulle göra idag bara det att listan inte lämpade sig riktigt för en 4-månaders-bebis-mamma.. Alldels för mycket som skulle uträttas och fixas med, fick prestationsångest och tyckte allt blev pannkaka på em.
Ringde mamma och frågade om skutta kunde komma bort till dem em stund så jag fick reda ut allt jag hade påbörjat. Självklart ville mormor passa fisan så det blidde en lite promenix i vinterlandskapet hem till mommo och moffa ;) Fisan var där från em till kväll, givetvis åkte jag dit så hon fick mat och lite mammamys :) Vill försöka amma så mycket som möjligt, undvika flaskan så gott det går, alltid bröstet först sen ev flaska om ho inte blir mätt. Hämtade henne där vid 21 tiden, då sov hon skönt i mormors trygga famn. Hon fick sitt sista kvällsmål när vi kom hem, myste i famn och somnade. Nu sover hon sött i sin säng, min fina <3

Vill redan nu vänja min lilla skutta att vara hos sina mor-och farföräldrar, dels för att de tycker det är mysigt och även för Dellas egna skull.
Jag ver nämlgen GALET mammig som liten, då menar jag blodigel!
Mamma kunde inte nes åka till affären själv, jag skulle promt med och fick jag inte ställde jag till med världens scen! Sov i mina föräldrars säng gjorde jag även väldigt länge, till ca 9-års ålder..
Vill inte att skutta ska bli likadan, dels för min skull, hennes pappas och även för hennes egna skull.
Jag tyckte själv att det var jobbigt att ha sådan separtionsångets från min mamma. Att bli bjuden på kalas var till och med jobbigt än värre få frågan att sova över hos någon..
Men min fisa verkar trivas hos både båda våra föräldrar, vilket jag hoppas hon fortsätter göra! :) Dessutom har hon sedan 3 nätter tillbaka sovit i sitt rum, som en prinsessa! :) Inatt (föregående natt med tanke på klockan) sov hon från 19.30-07.10..helt galet! :) Inget nattmål alls men skapligt hungrig när hon väl vaknade och det fanns mjölk vill jag lova, riktig matfest blev det imorse ;)

Imorn väntar stan och flera butiker på oss, så för att orka morgondagen säger jag natti natt..


Jag och min fina 2 månader liten <3


Men liiiiiite mammig fån hon gärna vara, mammas skutta ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback