Trött

I natt har snuttan hållt mig vaken, endast 2 timmars sömn har jag kammat hem = aptrött just nu! Hon fick sista kvällsmålet vid 22 sen åt hon fram till 23 från och till, vakande sedan vid 03 för nattmålet. När hon hade ätit klart och fått ny blöja kollade jag på klockan som visade 05! La sedan ner henne i sin säng och tänkte att hon nu inte skulle vakna förns runt 09, trodde jag ja.. 06 slog hon upp sina blå igen för att ligga och gny. Tyckte det var konstigt om hon redan var hungrig men bröstet tog hon och åt som en hungrig liten varg.. Hon somnade sedan på mitt bröst och även jag slumrade till ca 20 min. När jag sedan skulle lägga ner henne mellan oss vaknade hon till igen och började skrika. Kände då att blöjan behövde bytas och fy tusingen så ledsen hon var på skötbordet, grät så hon nästan tappade andan.. Inget hjälpte så jag tog fram bröstet igen, tänkte att om det är magen som spökar borde hon inte ens bli nöjd med mat - men jojjo, hon började käka och blev lugn.

Kan hon verkligen vara så här hungrig så här ofta på natten?! Iof äter hon en kort stund för att sen somna till vid bröstet men då kan jag inte lägga ner henne för du kräks hon, måste alltid lägga henne över axeln så hon rapar alt kräks. Kruxet är bara att hon vaknar till och blir hur pigg som helst och då kommer hon på att hon är hungrig igen. Så där kan det hålla på ca några gånger innan hon bokstavligt talat däckar. Att det tar ca 2 timmar att amma varje gång på natten beror även på att jag nickar till stundtals med henne i famnen men någon vidare skönhetsömn blir det inte.
Jag kör med minifom innan varje måltid för jag tror som sagt det är gaser i magen som håller henne vaken men det är så lustigt att hon ändå slutar skrika när hon får bröstet?!

Det är väl bara att acceptera att det inte blir så många timmars sömn med en bebis, tur att hon är så förbaskat söt ;)
Nu sover hon skönt i sin babysitter här brevid mig så jag ska väl passa på att ta en dusch.

Idag har vi inga planer och tur är väl det när man känner sig som en zoombie :P


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Vilken snuttis!=) Hon vill bara ha närhet, hon är nog inte så hungrig men det blir lätt så när man sover i samma säng och somnar och glömmer bort vart man var med amningen. Så var det med Nova så fort man la ner henne vart hon jätte pigg, men det var bara för att hon var så van vid våran närhet och värme. Nelly la ja alltid ifrån mig efter amning i hennes säng och såg till att hålla mig vaken så hon var aldrig så snuttig som Nova var! Men du får väl tänka att det bara är en kort period som hon är såhär snuttig, det försvinner ju sen runt halvåret=)



Nova är inte van att hålla bebis men hon kanske tränat med sina dockor inför debuten att hålla i Della=) "Kajsa" är Michael Jacksons låt "something" du vet barn hör vad dom vill höra och gör egna texter=) men det är deras favvo låt!=)



Postat av: Anonym

Håhåjaja...känner igen det där på pricken!



Svårt att veta VAD det är som gör de små liven så "missnöjda" ibland, m var glad för att hon ändå blir nöjd av tutten ;-). Magen kan alltid spöka, m oftast tror jag det är en komb. av allt möjligt...trötthet, närhetsbehov o, ja du vet nog vad jag menar. Det är det som är svårast m att vara förälder enl mej - när man vrider o vänder ut o in på sej själv för att komma på VAD det är som gör dom nöjda lr missnöjda!



M allt går lättare o lättare ju större de blir, tänk på det - iof blir det "annat" då istället;-) sladdar, uttag, skåp...you name it!



Hör av dej när du har tid o ork gumsan:-D Tänker på er!!!



Mor o far vill gärna hälsa på er o lilla Della oxå - nu ska de t Kroatien, men de ville gärna ses efter det skulle jag hälsa:-D



Kraaaaaam

2010-09-07 @ 15:55:05
Postat av: Jennifer

Inlägget var såklart fr mej, kusinvitamin;-)!!!

2010-09-07 @ 15:55:46
URL: http://mammaninni.blogg.se/
Postat av: Catarina

Sånt där går ju i perioder. Utvecklingssprång innebär ju oftast att dom äter mer och sover sämre.



MEN, det jag ville säga var att så små barn inte känner skillnad på hunger och smärta.

Dom vet inte vilket som är vilket.

Det är därför dom så gärna vill ha bröstet eller visar tendensen till att vara hungriga när dom egentligen har ont i magen.



Och då kommer man till nästa problem.

Vissa säger att man inte ska ge mer mat då. Att man bara laddar på med mer gaser om man trycker i dom mer mat. Vissa säger att det inte spelar någon roll.



Det är säkert individuellt det också.



Pröva att massera hennes mage när du upplever att hon har ont. Det hjälpte oss att få ut gaserna.

Det finns bra sidor på internet som illustrerar hur man ska göra.



2010-09-08 @ 04:21:41
URL: http://catarinasjoqvist.blogg.se/
Postat av: Mia

En liten fråga bara. Vart var ni och kollade vilket kön er bebis hade?

2010-09-11 @ 13:04:21
Postat av: Camilla, En mammas dagbok

Stort grattis till ditt underverk.

2010-09-15 @ 21:05:12
URL: http://emring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback